הרמטכ"ל כוכבי יבקר בשבוע הבא במרוקו

הותר לפרסום כי רא"ל אביב כוכבי יגיע למדינה שבמערב אפריקה לביקור רשמי ראשון של רמטכ"ל ישראלי במדינה

אביב כוכבי

הותר לפרסום היום (שבת) כי הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ייצא במהלך השבוע הקרוב לביקור רשמי במרוקו. מדובר בביקור הרשמי הראשון של רמטכ"ל ישראלי במדינה שבמערב אפריקה.

במרץ האחרון ביקר כוכבי בממלכת בחריין, וקיים פגישת עבודה עם הרמטכ"ל של צבא בחריין, איתו הוא דן על שיתוף פעולה צבאי בין שתי המדינות. כוכבי גם נפגש בחשאי עם הרמטכ"ל של צבא קטאר לפני כמה חודשים - כך לפי דיווח בעיתון "עילאף" הסעודי.

ראש הממשלה יאיר לפיד והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1
ראש הממשלה יאיר לפיד והרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1 | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

הרמטכ"ל הקטארי הגיע למטה הצי החמישי שמיקומו בבחריין, ושם נועד עם כוכבי. השניים דנו בשיתוף פעולה במלחמה נגד איום הכטב"מים האיראניים, כאשר כוכבי אף הציע להציב מכ"מים ישראלים להתרעה מפני כטב"מים על אדמת קטאר. כידוע, בין ישראל וקטאר אין יחסים דיפלומטיים רשמיים.

הרמטכ''ל אביב כוכבי בביקור עבודה בבחריין
הרמטכ''ל אביב כוכבי בביקור עבודה בבחריין | צילום: דובר צה''ל

בכך, הרמטכ"ל כוכבי למעשה הגיע לביקור ראשון של רמטכ"ל ישראלי בבחריין,‏ כשבפתח ביקורו התקבל בקבלת פנים רשמית על ידי ראש המטה הכללי בצבא בחריין, רב-אלוף ד'יאב סקר אל נועימי. בהמשך, נפגש הרמטכ"ל עם מזכ"ל מועצת הביטחון העליונה והיועץ לביטחון לאומי, שייח נאסר בן חמד אאל חליפה.

במסגרת ביקורו, נפגש כוכבי עם בכירים נוספים במערכת הצבאית ובהנהגת בחריין ועם מפקד הצי החמישי, אדמירל בראד קופר, במפקדת הצי החמישי האמריקני הנמצאת בבחריין. "בנוסף לביקורים המשותפים, בעת האחרונה התאמנו לוחמי צה"ל עם כוחות פיקוד המרכז האמריקאי במספר תרגילים משותפים במרחב הים האדום, באוויר, ביבשה ובים. זהו ביטוי נוסף לשיתוף הפעולה המבצעי בין סנטקום לצה"ל", נמסר מדובר צה"ל.