ביידן בהתבטאות חריגה: "נתניהו חייב לשנות את הרכב הממשלה שלו"

נשיא ארה"ב אמר כי ראש הממשלה "חייב לשנות את הרכב הממשלה שלו":. לדבריו, "ישראל מתחילה לאבד תמיכה בגלל תקיפות חסרות הבחנה בעזה". בתוך כך, ביידן צפוי להיפגש מחר עם משפחות החטופים האמריקנים, כך לפי גורם בבית הלבן שצוטט ב-CNN

זמן צפייה: 06:34

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "חייב לשנות את הרכב הממשלה שלו". לדבריו, "ישראל מתחילה לאבד תמיכה בגלל תקיפות חסרות הבחנה בעזה, שמהן נהרגו אלפי אזרחים". את הדברים אמר ביידן באירוע התרמה לקמפיין בוושינגטון.

בתוך כך, ביידן צפוי להיפגש מחר עם משפחות החטופים האמריקנים, כך לפי גורם בבית הלבן שצוטט ב-CNN. הגורם הוסיף כי שבעה גברים ואישה עדיין חטופים או מוגדרים נעדרים מאז 7 באוקטובר. עד כה שוחררו משבי חמאס ארבעה אמריקנים - ילדה בת 4 ושלוש נשים.

הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו בתל אביב
הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו בתל אביב | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום אמר נתניהו: "אני מאוד מעריך את התמיכה האמריקנית להשמדת חמאס והחזרת חטופינו. אחרי שיח אינטנסיבי עם הנשיא ביידן ואנשיו, קיבלנו גיבוי מלא לכניסה הקרקעית ובלימת הלחצים הבינלאומיים להפסקת המלחמה.

"כן, יש מחלוקות לגבי 'היום שאחרי חמאס' ואני מקווה שנגיע להסכמה גם כאן. אני רוצה להבהיר את עמדתי: אני לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו. לא אתן שאחרי ההקרבה האדירה של אזרחינו ולוחמינו, נכניס לעזה מי שמחנך לטרור, תומך בטרור, מממן טרור. עזה לא תהיה לא חמאסטן ולא פת״חסטן".