ביידן: "ייתכן שישנה התקדמות בהסכם בין ישראל לסעודיה"

נשיא ארה"ב אישר את הדיווח של תומאס פרידמן ב"ניו יורק טיימס", ואמר באירוע שבו השתתפו תורמים למסע הבחוירות שלו במיין, כי "ייתכן שישנה התקדמות" במגעים להגעה להסכם בין ישראל לסעודיה

זמן צפייה: 02:14

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בלילה (שבת) אמר באירוע שבו השתתפו תורמים למסע הבחירות שלו במיין, כי "ייתכן הסכם עם סעודיה בהמשך". הוא לא הוסיף פרטים, אך ציין כי "ייתכן שישנה התקדמות" במגעים להגעה להסכם בין ישראל לסעודיה.

ביידן אמר את הדברים יומיים אחרי שפרשן "ניו יורק טיימס" תומאס פרידמן חשף בטורו השבועי כי הנשיא האמריקני עובד על הסכם ביטחוני מול סעודיה - שיכלול נורמליזציה עם ישראל. ההסכם אמור לכלול צעדים ישראליים שיאפשרו את פתרון שתי המדינות בהמשך.

לפי פרידמן, בימים האחרונים היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הגיעו לסעודיה לצורך בדיקת הנושא מול יורש העצר מוחמד בן סלמאן. ביידן טרם החליט כיצד להתקדם עם ההליך, שייקח זמן רב בכל מקרה.

Screenshot 2023 07 27 231438
רה''מ נתניהו והנשיא ביידן | צילום: תומר נויברג, פלאש 90/רויטרס

פרידמן ציין כי בין הצעדים שיידרשו מישראל נכללת ההבטחה שלא לספח את השטחים; הפסקת בניית התנחלויות חדשות או הרחבה של ההתנחלויות מעבר לגושים הקיימים; הבטחה שלא להסדיר יותר מאחזים בלתי חוקיים וכן העברת חלק משטחי C הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה לשטחי A ו-B בשליטה פלסטינית.