בכירים בקבינט: "ישראל צריכה להעביר את המשקל הצבאי מהדרום לצפון"

קבינט המלחמה התכנס לדיון בסוגיית עסקת החטופים וגם בנושא ההסלמה בצפון, ובכיר בקבינט אמר הערב לחדשות 13 כי "רה"מ צריך לקבל החלטות קשות". בכיר אחר הוסיף: "לפעולה רחבה בצפון יהיו השלכות דרמטיות על היכולות של ישראל בעזה ועל היקף הפעילות ברצועה".

זמן צפייה: 01:10

קבינט המלחמה התכנס הערב (שלישי) לדיון בסוגיית עסקת החטופים וגם בנושא ההסלמה בצפון, כאשר גורמים בקבינט סבורים כי ישראל צריכה להעביר את המשקל הצבאי שלה מהדרום לצפון. בכיר בקבינט אמר הערב לחדשות 13 כי "ראש הממשלה צריך לקבל החלטות קשות", ובכיר אחר הוסיף כי "לפעולה רחבה בצפון יהיו השלכות דרמטיות על היכולות של ישראל בעזה ועל היקף הפעילות ברצועה".

הדיון מתנהל בעקבות האירועים אמש בצפון לבקשתו של השר בני גנץ, ובמקביל כאמור השרים דנים גם בנושא עסקת החטופים, כאשר הלחץ האמריקני על ישראל הולך וגובר. ראש ה-CIA ויליאם ברנס צפוי להגיע במהלך הימים הקרובים לפגישות במזרח התיכון.

שריפות בקריית שמונה בעקבות שיגורי טילים של חיזבאללה
שריפות בקריית שמונה בעקבות שיגורי טילים של חיזבאללה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

היום ערך הרמטכ"ל הרצי הלוי סיור והערכת מצב עם נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר אייל כספי, במחנה "גיבור" שבגבול הצפון, ואמר: "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לעשות החלטה, וצה"ל ערוך ומאוד מוכן להחלטה הזו".