ארה"ב הודיעה על ביקור ביידן - רק אחרי סיכום על סיוע הומניטרי

פרסום ראשון: מזכיר המדינה בלינקן שהה בקריה בתל אביב עד שעות הלילה המאוחרות, כאשר האמריקנים דרשו התחייבות לכך שניתן יהיה להכניס סיוע לרצועה, ומצד שני ישראל דרשה לקבל אמירה לגבי החטופים. השרים סמוטריץ', רגב וכ"ץ התנגדו למהלך לפני הכניסה הקרקעית

זמן צפייה: 02:01

פרסום ראשון: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שהה הלילה (שלישי) בקריה בתל אביב עד השעות המאוחרות, ולאורך הלילה החליף טיוטות עם השר רון דרמר, כאשר מצד אחד האמריקנים דורשים התחייבות לכך שניתן יהיה להכניס סיוע הומניטרי לרצועה, ומצד שני ישראל דורשת לקבל אמירה לגבי החטופים.

המשא ומתן הזה מתנהל כאשר במקביל, בחדר אחר בקריה, מתנהל דיון הקבינט המדיני-ביטחוני. דרמר וראש הממשלה בנימין נתניהו יצאו לסירוגין מהדיון ונפגשו עם בלינקן, ורק אחרי שמגיעים לסיכום שכולל גם אמירה ישראלית בעניין סיוע הומניטרי כזה או אחר - האמריקנים מודיעים באופן רשמי על ביקורו של הנשיא ג'ו ביידן בישראל.

בעוד ארצות הברית לוחצת על ישראל להימנע ממשבר הומניטרי ברצועת עזה, הערב פורסם במהדורה המרכזית אודות עימות בקבינט על עיתוי הכנסת הסיוע לרצועה, כאשר קבוצת שרים, בהם בצלאל סמוטריץ', מירי רגב וישראל כ"ץ, התנגדו למהלך לפני שתחל הכניסה הקרקעית. בסופו של דבר לא התקבלה החלטה בנושא - אך יש אמירה ישראלית ברורה אודות סיוע הומניטרי.

ביקור ביידן בישראל
ביקור ביידן בישראל | צילום: חדשות 13

הנשיא ביידן יגיע מחר לישראל בסביבות השעה 10:00 בבוקר, ולאחר מכן הוא ישתתף בדיון מיוחד של קבינט המלחמה, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ.