בצל הלחץ האמריקני: הקבינט ידון בשורת הקלות לפלסטינים

לאחר הפיגוע אמש בת"א ובצל המתח ביהודה ושומרון, הקבינט המדיניט-ביטחוני ידון, כפי שפורסם בחדשות 13, בשורת הקלות לפלסטינים. נתניהו נתון ללחץ מצד האמריקנים בעניין, וממצד שני מצד חברי ממשלתו שלא לאשר את הסוגייה. הנושא יעלה לדיון אך לא להצבעה

זמן צפייה: 01:49

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (ראשון) וצפוי לדון בשורת הקלות לפלסטינים, בלחץ ארצות הברית - כפי שפורסם בחדשות 13. בעקבות בפיגוע אתמול והמצב המתוח, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שהנושא יעלה לדיון, אך לא תתקיים הצבעה עליו. בשל פגרת הכנסת לא תתקיים היום ישיבת ממשלה.

נתניהו נתון ללחץ מצד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלא להעלות את הנושא לדיון, ומצד שני לחץ אמריקני לאשר את ההקלות. לבסוף הכריע נתניהו על פשרה לפיה לא תתקיים הצבעה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן וגורמי הצבא הרלוונטיים עודכנו בפרטים.

זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: רויטרס

אמש פורסם בחדשות 13 אודות המסר האמריקני שהועבר לישראל בסוף השבוע, לפיו ממשל ביידן מצפה מישראל לאשר את ההקלות לפלסטינים בקרוב, ולהימנע מקידום הצעת החוק המבקשת להעביר כספי מסים פלסטינים שהוקפאו למשפחות נפגעות טרור.

Whatsapp Image 2023 02 15 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מערכת הביטחון צפויה להגיע לשרים עם שתי סוגיות מרכזיות בעניין הפלסטיני, שמטריד מאוד בחודשים האחרונים את גורמי הביטחון ואת ממשל ביידן. הצעת החוק שמקודמת בימים אלה, שמבקשת למעשה לקחת סכום מכספי הפלסטינים המוקפאים, ובאמצעותו לשלם פיצויים למשפחות של נפגעי טרור, שבית המשפט פסק שמגיע להם פיצוי מהרשות הפלסטינית.

מערכת הביטחון הזהירה את הדרג המדיני: לפי הערכות, אם המהלך הזה יימשך, הוא ירוקן את הקופה ויוביל הלכה למעשה לזירוז הקריסה הכלכלית של הרשות הפלסטינית.