אזור תעשיה והטבות כלכליות: ההקלות לפלסטינים שיעלו בקבינט

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי לאשר שורת צעדים שנועדו לסייע את הרשות הפלסטינית - מבחינה כלכלית וכן אזרחית. זאת, לאחר שגורמי ביטחון הזהירו השבוע מפני "קריסתה האפשרית" של הרשות. על רוב הסוגיות דנו גלנט ונתניהו כבר בשבוע שעבר

זמן צפייה: 02:15

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי לדון בהקלות כלכליות משמעותיות ואזרחיות לפלסטינים - כך פורסם הערב (שישי) לראשונה בחדשות 13. הקבינט צפוי להתכנס ביום ראשון ולדון בשורת צעדים לרווחת הרשות הפלסטינית, זאת בשל "מצבה החמור של הרשות וקריסתה האפשרית" - על פי גורמי ביטחון.

ביום ראשון הקרוב ידונו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני בשורת צעדים לרווחת הרשות הפלסטינית, וככל הנראה יכריעו בעניין הקמת אזור תעשייה עבור הפלסטינים בתרקומיא - מהלך שהדרג הביטחוני מאוד רוצה בו מזה תקופה. בנוסף, יעלה בדיון פיתוח אסדת הגז "מרין" מול חופי עזה - מהלך משמעותי כלכלית, אך גם במובנים מדיניים שלשכת ראש הממשלה הודיעה רשמית כבר על קידומו.

Whatsapp Image 2023 04 16 At 0
מעבר לפלסטינים בבית לחם | צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90

כמו כן, בדיון יקודמו גם שורת הטבות כלכליות מצומצמות יותר, כמו פריסת תשלומים של חובות, הרחבת שעות הפעילות של מעבר אלנבי והוצאת דרכונים ביומטריים. גורמים מדיניים מסרו לחדשות 13 כי צפוי להתקיים גם דיון בשאלת החזרת היתרי ה-VIP לבכירים ברשות הפלסטינית שנשללו על ידי הקבינט בחודש ינואר, לאחר קידום ההחלטה הפלסטינית באו"ם נגד ישראל.

בידיון יעלו גם סוגיות ביטחוניות רבות אחרות, שיוצגו לראשונה בפני שרי הקבינט ותואמו כבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לבין ראשי מערכת הביטחון. התיאום קרה בדיון שהתקיים אצל נתניהו ערב היציאה למבצע בג’נין, שם דנו על הקלות ומחוות לפלסטינים.

Whatsapp Image 2023 03 07 At 1
פלסטינים בג'נין במהלך פעילות צה''ל | צילום: רויטרס

מספר גורמי ביטחון מסור לחדשות 13 כי בכירי מערכת הביטחון הזהירו את הדרג המדיני ממצבה החמור של הרשות הפלסטינית ומקריסתה האפשרית וקראו לקדם את המחוות בהקדם. כלל הצעדים הללו צפויים לעורר התנגדות בקרב חלק משרי הקבינט, שלא היו שותפים עד כה לדיונים על מצב הרשות הפלסטינית. בניגוד לנתניהו וגלנט - הם סבורים שצריך להתנהל מול הרשות באופן אחר.