גלנט: הפעולה תימשך חודשים; בלינקן: לא חושב שיש לכם חודשים

פרסום ראשון: שר החוץ האמריקני בלינקן, שהשתתף בדיון של קבינט המלחמה, העביר מסר לישראל שלפיו אין לה חודשים ארוכים לפעולה בעזה. שר הביטחון גלנט אמר לו: "זו מלחמה צודקת. לא משנה כמה זמן זה ייקח". הציטוטים מהדיון

זמן צפייה: 01:56

פרסום ראשון: לקראת חידוש הלחימה, מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן ביקר היום (חמישי) בישראל והשתתף שוב בדיון של קבינט המלחמה, ובמהדורה המרכזית הערב פורסמו ציטוטים מאותו דיון שמלמדים על הפערים שאפשר שיהפכו לעימותים בין ירושלים לוושינגטון.

שר הביטחון יואב גלנט אמר לבלינקן כי "הפעולה הצבאית לא תיקח עוד שבועות, אלא עוד חודשים", ובלינקן, לפי גורמים המעורים בפרטי הדיון, הבהיר: "אני לא חושב שיש לכם חודשים לפעולה בעצימות הזו". גלנט השיב: "זו מלחמה צודקת. לא משנה כמה זמן זה ייקח".

כמו כן, מלבד סוגיית משך המלחמה, ממשל ביידן מבקש מישראל להמנע מהזזת אוכלוסיה בדרום הרצועה עם חידוש הלחימה. ראש הממשלה העביר מסר מרגיע לאמריקנים, שלפיו בצפון הרצועה על ישראל היה להזיז אוכלוסייה רבה יותר ממה שנצטרך להזיז בדרומה.  הרמטכ"ל סקר בפני בלינקן את הנושא.

נתניהו ובלינקן בלשכת רה"מ בירושלים
נתניהו ובלינקן היום בלשכת רה"מ בירושלים | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

עוד נקודה דרמטית לאמריקנים היא פגיעה באזרחים בלתי-מעורבים. בלינקן אמר כי הימנעות מפגיעה באזרחים היא אינטרס של כל הצדדים. הרמטכ"ל השיב: "לפעמים אנחנו לא תוקפים נכסים משמעותיים כי יש שם אזרחים. אמבולנסים בעזה הם מוניות של מנהיגי הטרור". בלינקן דרש גם את הרחבת הסיוע ההומניטרי לעזה בתום ההפוגה - והשאלה שהעלה ולא זוכה למענה ברור היא מה יקרה ביום שאחרי. לפי בלינקן, "הדרך הטובה ביותר להרוג רעיון - זה להביא רעיון אחר".