בלינקן: ישראל וארה"ב סיכמו לגבש תוכנית שתאפשר סיוע לעזה

שר החוץ האמריקני הודיע כי נשיא ארה"ב יגיע מחר לביקור בישראל, ואמר כי ירושלים ווושינגטון סיכמו על גיבוש תוכנית שתאפשר העברת סיוע הומניטרי לאזרחים ברצועת עזה. עם זאת, הוא לא סיפק פרטים על אודות התוכנית

Secretary Of State Antony Blinken Delivers Remarks On The Trafficking In Persons Report In Washington
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר בלילה (שלישי) כי ארה"ב וישראל סיכמו על גיבוש תוכנית שתאפשר העברת סיוע הומניטרי לאזרחים ברצועת עזה. לפי דיווח ברויטרס, הודעת בלינקן הגיעה בתום התייעצויות שקיים במשך כתשע שעות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"ארה"ב וישראל הסכימו על גיבוש תוכנית שתאפשר סיוע הומניטרי לאזרחים בעזה", אמר בלינקן בהצהרה לתקשורת. הוא הוסיף כי קיים חשש שחמאס עלול להחרים או להשמיד את הסיוע ולמנוע ממנו להגיש לנזקקים. "אם זה יקרה", אמר בלינקן, "נפעל כדי שזה לא יקרה שנית". עם זאת, הוא לא סיפק פרטים בנוגע לתוכנית עצמה.

במקביל, הודיע בלינקן כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יגיע מחר לביקור הזדהות בישראל. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מלך ירדן עבדאללה השני, נשיא מצרים א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

אמש פורסם בחדשות 13 כי בכירים ישראלים הזהירו כי הלחץ האמריקני להימנע ממשבר הומניטרי ברצועת עזה גובר באופן משמעותי. בהמשך לסדרת הפגישות של מזכיר המדינה האמריקני בלינקן בירושלים, הוא העביר מסר שלפיו אם ישראל לא תאפשר מחוות הומניטריות לעזה כמו מים והעברת סחורות, הלגיטימציה הישראלית וכן האמריקנית לעמוד לצד ישראל עשויה להיפגע.

הריסות בעזה לאחר תקיפה של צה"ל
הריסות בעזה לאחר תקיפה של צה"ל | צילום: רויטרס

ברקע הדרישה האמריקנית, שר הביטחון יואב גלנט אמר כי "המחויבות היא קודם כל לאזרחי ישראל וחיילי צה"ל, בישראל ובעזה". המשמעות היא אי-נקיטת מהלכים הומניטריים משמעותיים ככל שלא תהיה התקדמות בסוגיית השבויים.