אחרי הגינוי האמריקני: בכירים בממשל שוחחו עם בכירים על חומש

פרסום ראשון: משלחת קצינים בראשות מתאם פעולות הממשלה בשטחים קיימה בימים האחרונים סדרת פגישות עם בכירים בבית הלבן, כשבאחת מהן הביעו בפניהם גורמים בממשל ביידן ביקורת על הכשרת ההתנחלות חומש ועל העלייה להר הבית. המשלחת הבהירה כי מדובר בהחלטת הדרג המדיני

זמן צפייה: 01:35

פרסום ראשון: בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו טרם קיבל הזמנה רשמית לבית הלבן, בארצות הברית מגנים בחריפות את הכשרת ההתנחלות חומש את סוגיית העלייה להר הבית. מי שכן נמצאים היום (שלישי) בוושינגטון הם קציני צה"ל בכירים - שננזפו על-ידי בכירים מהממשל האמריקני.

המשלחת, בראשות מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן, קיימה בימים האחרונים פגישות עם בכירים בבית הלבן, ובפגישה אמש עם אותם בכירים - בהם היועצת הבכירה של הנשיא ג'ו ביידן - הביעו הבכירים מורת רוח ומחו בפני הישראלים על כך שלטענתם ישראל למעשה הכשירה את חומש ואפשרה לישראלים לחזור לשם.

המתאם עליאן יחד עם שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, ששהו בחדר, ניסו להסביר לבכירים האמריקנים את האירוע, וטענו בפניהם כי מדובר בהחלטה של הדרג המדיני ושל שר הביטחון, ושהם אלו שמחליטים מה נחשבת לאדמה ישראלית או לאדמה פלסטינית, ועוד הסבירו למה המהלך הזה מבחינת ישראל נחשב לחוקי.

Whatsapp Image 2023 01 03 At 0
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית (ארכיון) | צילום: מנהלת הר הבית

נציגי ממשל ביידן העלו את בפני הגורמים הצבאיים גם את סוגיית הר הבית שגרמה השבוע לביקורת בינלאומית רבה, בעקבות העלייה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. הבכירים ביקשו לדעת כמה יהודים וכמה מוסלמים עלו להר במהלך התקופה האחרונה, לטענתם, מתוך דאגה לסטטוס קוו ולשמירתו בהר הבית.

כך נראה, שבזמן שנתניהו והשרים הבכירים לא הגיע לביקור רשמי בארה"ב, הבכירים האחרים שכם מגיעים מקבלים את המסר הברור, ונראה שהזמנה רשמית של ראש הממשלה לבית הלבן - לא נראית באופק.