נתניהו: "אודה לביידן ואגיד שאנו בעלי ברית - לא משנה מי ייבחר"

ברקע פרישת הנשיא המכהן מהמרוץ לכהונה שנייה בבית הלבן, ראש הממשלה המריא לארה"ב: "אגיד בקונגרס שישראל היא בעלת ברית של ארה"ב - לא משנה מי ייבחר". הוא הוסיף: "אפגש עם ביידן ואודה לו על מה שעשה במלחמה. אדון עמו גם על סוגיית החטופים" | תיעוד מבפנים: כך נראה מטוס "כנף ציון"

זמן צפייה: 01:54

ברקע הודעת הפרישה הדרמטית של ג'ו ביידן אמש (ראשון), ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הבוקר במטוס "כנף ציון" לוושינגטון - וינחת אל תוך הסערה הפוליטית הגדולה בארה"ב. לפי שעה, הפגישה עם ביידן עדיין צפויה להתקיים מחר. ביום רביעי ב-21:00 צפוי נתניהו לשאת נאום בקונגרס. טרם ההמראה אמר נתניהו: "אפגש עם ביידן ואודה לו על מה שעשה למען ישראל במלחמה". הוא הוסיף: "בנאומי בקונגרס אגיד שישראל היא בעלת ברית של ארה"ב - לא משנה מי ייבחר". לנסיעה הצטרפו נציגי משפחות חטופים.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2407220912' autoplay='0' credit='מוריה אסרף' desc='תיעוד מבפנים: כך נראה מטוס "כנף ציון"' poster='' kid='1_7by75s9v' duration='40']

נתניהו לפני ההמראה לוושינגטון
נתניהו לפני ההמראה לוושינגטון | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
נתניהו לפני ההמראה לוושינגטון
נתניהו לפני ההמראה לוושינגטון | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
Wing4y
מטוס "כנף ציון"
מטוס "כנף ציון"
מטוס "כנף ציון"
מטוס "כנף ציון"
הפגנה בנתב"ג למען החטופים ונגד הממשלה, לפני המראת נתניהו לארה"ב
הפגנה בנתב"ג למען החטופים ונגד הממשלה, לפני המראת נתניהו לארה"ב | צילום: רויטרס

אמש, כאמור, בצל הביקורות הרבות במפלגה הדמוקרטית, הודיע ביידן כי החליט שלא לרוץ לכהונה שנייה, לקראת הבחירות שייערכו במדינה בחודש נובמבר - ותמך במועמדותה של סגניתו קמלה האריס. לפי מקורות המעורים בפרטים שצוטטו ברויטרס, הנשיא האמריקני "התעקש במהלך כל סוף השבוע בפני הצוות שלו שהוא ממשיך לרוץ - והחליט היום על הפרישה".

סגנית הנשיא קמלה האריס
סגנית הנשיא קמלה האריס | צילום: רויטרס

בהצהרתה לאחר הפרישה אישרה האריס כי תנסה להתמודד על הנשיאות: "אני מתכוונת לנצח". הוא פרסם הודעה שבה כתב לאזרחי ארה"ב: "זה היה הכבוד הגדול בחיי לשמש כנשיא שלכם. למרות שזו הייתה כוונתי להיבחר מחדש, אני מאמין שזה האינטרס של המפלגה שלי ושל המדינה כולה שאפרוש מהמרוץ ואתמקד אך ורק במילוי חובותיי כנשיא למשך שארית כהונתי".

ביידן הוסיף: "אשא נאום לאומה בהמשך השבוע על ההחלטה שלי. לעת עתה, הרשו לי להביע את תודתי העמוקה לכל אלה שעבדו כל כך קשה כדי לראות אותי נבחר מחדש. אני רוצה להודות לסגנית הנשיא קמלה האריס, על היותה שותפה יוצאת דופן. אני מביע את הערכתי גם לעם האמריקני על האמון בי".