בפעם השלישית מתחילת המלחמה: מזכיר המדינה האמריקני נחת בישראל

בלינקן נפגש עם ראש הממשלה נתניהו בקריה, ובהצהרה משותפת עם הנשיא הרצוג הוא אמר: "אנחנו כאן כדי לוודא שמה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב". הנשיא הרצוג התייחס לחטופים בעזה: "אנחנו רוצים בשחרורם המיידי"

זמן צפייה: 03:26

בפעם השלישית מאז החלה המלחמה, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן נחת הבוקר (שישי) בישראל, קיים הצהרה משותפת עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה. בהמשך הוא צפוי להיפגש עם השר בני גנץ ועם ראש האופוזיציה יאיר לפיד.

בלינקן נועד תחילה עם רה"מ נתניהו בארבע עיניים, ובפתח הפגישה המורחבת עם הצוותים הציג נתניהו לבלינקן ומשלחתו חלקים מהסרט שהוכן על ידי דובר צה"ל, המציג את הזוועות והטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. בציוץ שפרסם בלינקן בחשבון הטוויטר שלו הוא הדגיש שוב את זכותה של ישראל להגן על עצמה, וציין כי בין מטרות הביקור הנוכחי שלו בארץ, ינסה לקדם אפשרויות לסיוע הומניטרי ברצועה.

נתניהו ובלינקן בפגישתם בקריה חרבות ברזל
נתניהו ובלינקן בפגישתם בקריה | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

בהצהרה משותפת עם הנשיא הרצוג אמר בלינקן: "אנחנו כאן כדי לוודא שמה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב. חשוב לנו שהכל ייעשה לפי החוק הבינלאומי ושיינתן סיוע לכל מי שזקוק לו". בנוסף, התייחס לנושא החטופים ואמר: "אנחנו חושבים כל הזמן על הנושא של החטופים מכל המדינות ועושים הכל כדי להחזירם".

הנשיא הרצוג אמר: "ברוך הבא, אדוני מזכיר המדינה, אתה חבר יקר ואני רוצה לשבח אותך מכל הלב בשם עם ישראל, על הרוח המוסרית שלך, על הנאומים המדהימים שלך - במיוחד על הנאום בסנאט, שהציג את התמונה הברורה ואת האמת לאמיתה באשר לגורלם של בני הערובה, באשר לטרגדיה שפקדה את עמנו, וכמובן באשר לזכותם הטבעית של הישראלים להגן על עצמם. אנחנו שומעים מבחוץ את הפגנת משפחות החטופים - ליבנו יוצא אליהם, אנחנו מבינים אותם, ואנחנו רוצים בשחרורם המיידי".

הרצוג ובלינקן בהצהרה חרבות ברזל
הרצוג ובלינקן בהצהרה | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הרצוג הציג דוגמה של עלונים שישראל מפיצה לאזרחי עזה ואמר: "באשר למשפט ההומניטרי והבינלאומי שמדינת ישראל מצייתת לו; זהו עלון, שאנו מפיצים לאזרחי עזה, על פי כללי המשפט הבינלאומי, בו התרענו מראש לאזרחים ברצועת עזה, גם לפני ג'בליה, שעליהם להתפנות מהאזור, מאחר ויש לנו הזכות להגנה עצמית, אנחנו רוצים שתעזבו את המקום בו מצויים טילים, ורובים, ופצצות ומרגמות, ומהמקום שבו בוצעו תקיפות מזעזעות. תעזבו, כדי שנוכל לפעול לפי החוק הבינלאומי ולהגן על אנשינו".

הרצוג מציג את העלון עזה חרבות ברזל
הנשיא הרצוג עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

"בנוסף, כ-6 מיליון הודעות קוליות, כ-4 מיליון הודעות טקסט, וכ-1.2 מיליון חוברות ושיחות טלפון", הוסיף הרצוג, "הנתונים האלו מדברים בעד עצמם - אנו מגנים על האזרחים המתפנים לאזור בטוח, נותנים להם את הסיוע ההומניטרי הנכון והדרוש ומאפשרים לנו להגן על עצמנו".