הרצוג ייפגש עם עם ביידן וינאם בפני הקונגרס בביקורו בוושינגטון

בזמן שנתניהו עדיין לא קיבל הזמנה רשמית לבית הלבן, נשיא המדינה ימריא לארצות הברית ב-19 ביולי. הוא צפוי להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן ולנאום בפני הקונגרס. בהודעה מטעם יו"ר בית הנבחרים האמריקני נמסר: "לפני 35 שנים אביו של הנשיא, חיים הרצוג, זכה לכבוד דומה"

זמן צפייה: 01:01

נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא לוושינגטון שבארצות הברית בעוד כשבועיים וחצי, ב-19 ביולי. הוא צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולנאום בפני הקונגרס במסגרת ביקורו. על הפגישה העתידית הודיע היום (חמישי) יו"ר בית הנבחרים האמריקני קווין מקראת'י.

בהודעה מטעם האמריקני קווין מקארת'י נמסר כי "זו זכות לארח את נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג. הנשיא הנוסף היחיד של ישראל שחולק את הכבוד הזה היה אביו - הנשיא חיים הרצוג - לפני יותר מ-35 שנה. ארה"ב הייתה הראשונה שהכירה במדינת ישראל, וכיום אנו ממשיכים לחזק את הקשר הבלתי ניתן לערעור בין שתי הדמוקרטיות שלנו".

הנשיא ביידן והנשיא הרצוג בבית הנשיא
הנשיא ביידן והנשיא הרצוג בבית הנשיא | צילום: חיים צח / לע''מ

כזכור, נתניהו עדיין לא הוזמן לבית הלבן מאז שחזר ללשכת ראש הממשלה בתחילת השנה, ובחודש שעבר נפגש שר הביטחון יואב גלנט עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין בבלגיה, מאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אסר על השרים להגיע לביקורים רשמיים בוושינגטון לפני שיוזמן בעצמו. גורמי ממשל אמריקנים מסרו לבכירים ישראלים שכן ביקרו בוושינגטון, שנתניהו לא יקבל הזמנה רשמית רק אחרי ש"ירגעו אצלכם הרוחות". כלומר המחאות יירגעו והשיחות בבית הנשיא יימשכו.

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס אמש לשיחתו עם שר החוץ אלי כהן, ואמר כי לא יהיה ניתן להתקדם לנורמליזציה עם סעודיה, כל זמן ש"החצר האחורית שלכם בוערת". "אמרנו לחברינו ובעלי בריתנו בישראל שבמצב הנוכחי יהיה קשה הרבה יותר, אם לא בלתי אפשרי להעמיק את ההסכמים הקיימים, וגם להרחיב אותו כדי שיכללו גם את סעודיה", טען בלינקן.

בשיחתם אמש אמר בלינקן לכהן שישראל "צריכה לעשות יותר", כלשונו, בנוגע לתופעה של אלימות מצד מתנחלים יהודים נגד פלסטינים בשטחי יהודה ושומרון. כהן אמנם פירט לבלינקן על ההודעה שפרסמו ראשי מערכת הביטחון נגד התופעה, אך מזכיר המדינה האמריקני משיב שזה לא מספיק.