דיווחים: ישראל תפעל קרקעית בדרום לבנון בטווח הזמן המיידי

לדברי גורמים אמריקנים שצוטטו ב"וושינגטון פוסט", ירושלים עדכנה את ארה"ב כי היא מתכננת להוציא לפועל מבצע קרקעי בדרום לבנון, בהיקף מצומצם. גורם אמריקני ל-BBC: "המבצע עשוי להתחיל היום". הנשיא ביידן: "מודע לתכניות הפלישה ללבנון, מצפה מישראל לעצור זאת". גלנט לראשי המועצות בצפון: "השלב הבא במלחמה נגד חיזבאללה יתחיל בקרוב"

זמן צפייה: 06:34

ב"וושינגטון פוסט" דווח היום (שלישי) מפי גורמים אמריקנים כי ישראל כבר עדכנה את ארצות הברית בכוונתה להוציא לפועל מבצע קרקעי מוגבל בלבנון - שעשוי להתבצע בטווח הזמן המיידי. גורם אמריקני אחר הוסיף בשיחה עם רשת BBC כי המבצע הקרקעי של "עשוי להתחיל כבר היום". בעקבות הדיווחים, הנשיא ג'ו ביידן התייחס לאפשרות, ואמר: "אני מודע לתכנית לפלוש ללבנון - ואני מצפה מישראל לעצור זאת, אנחנו צריכים הפסקת אש".

לדברי הגורמים האמריקנים שצוטטו בדיווחים השונים, היקפו של המבצע הישראלי יהיה מצומצם יותר מהפעילות שבוצעה במסגרת מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 - והוא יתמקד בהריסת תשתיות צבאיות באזור הגבול, במטרה להסיר איומים על יישובי הצפון.

הדיווחים הערב מגיע על רקע שורת פרסומים לאורך היום בכלי תקשורת אמריקניים, לפיהם ישראל כבר ביצעה פעולות קרקעיות נגד חיזבאללה בדרום לבנון. הבוקר דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי כוחות מיוחדים ישראלים ביצעו פשיטות מצומצמות וממוקדות בלבנון, לשם איסוף מודיעין לקראת תמרון קרקעי עתידי.

יואב גלנט בפגישה עם ראשי הרשיות בצפון
יואב גלנט בפגישה עם ראשי הרשיות בצפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בשיחה עם ראשי מועצות מגבול הצפון, שר הביטחון יואב גלנט רמז גם כן כי מועד התמרון הקרקעי בלבנון מתקרב. "השלב הבא במלחמה נגד חיזבאללה יתחיל בקרוב - הוא יהווה גורם משמעותי בשינוי המצב הביטחוני ויאפשר לנו להשלים את החלק החשוב של החזרת התושבים לבתיהם", אמר גלנט, "את זה אנחנו נעשה, וכמו שאמרתי כאן לפני חודש: אנחנו נעביר את מרכז הכובד, כך אני אומר עכשיו: אנחנו נשנה את המצב ונחזיר את התושבים הביתה בכל מעמד שהעניין יידרש".

עוד אמר: "לפני חודש הבהרתי בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, שצריך לקבוע מטרת מלחמה נוספת וזה להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. הפעולה שמתבצעת עכשיו היא למעשה חלק מהיישום של העניין הזה, ככה נראית העברה של מרכז כובד – חיסול נסראללה, חיסול הטילים, הרקטות, פגיעה בבכירים, והדבר הזה נשען על הצלחות מודיעיניות ומבצעיות מרשימות מאוד".

כוחות צה"ל בזירת פגיעת הנ"ט ברכס רמים
כוחות צה"ל בגבול הצפון (ארכיון) | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בנאום ראשון שנשא מאז חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, סגנו נעים קאסם התייחס גם הוא לאפשרות כי צה"ל יפלוש לדרום לבנון. " "חיזבאללה ערוך לכניסה קרקעית של ישראל. נמשיך את דרכו של נסראללה ונשיג את המטרות שהציב", אמר קאסם.