בכיר הבית הלבן: "מטרת שיחת ביידן-נתניהו - הרפורמות"

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג׳ון קירבי אמר בריאיון לנריה קראוס כי השיחה של נתניהו וביידן התמקדה במהפכה המשפטית: "הנשיא הפציר להמשיך ולחפש אפשרויות לפשרה". על הזמנת נתניהו לבית הלבן אמר: "לא ידוע לי שבשיחה היה דיון על ביקור כלשהו"

זמן צפייה: 05:56

בלעדי: ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, התראיין היום (שני) לחדשות 13 ואמר כי עיקר השיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הייתה המהפכה המשפטית. "הנשיא הפציר בראש הממשלה להמשיך ולחפש אפשרויות לפשרה".

קירבי אמר כי ביידן המשיך וביקש מנתניהו "להמשיך במאמציו בניסיון לפתור זאת בדרך שתשמר את מערך האיזונים והבלמים וגם בהלימה להסכמה הרחבה בקרב הציבור הישראלי". ביידן אף הציע לסייע בכך והוסיף שבממשל האמריקני יעשו "כל מה שנוכל לעשות כדי לסייע, הנשיא ביידן מחויב לעשות זאת, אך את הפרטים הקטנים יקבעו מנהיגי ישראל".

Aspreo
דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי | צילום: חדשות 13

עברו חודשים מאז שנבחר נתניהו אך הוא עדיין לא קיבל הזמנה לבית הלבן כנהוג. קירבי אמר כי "לא ידוע לי על דיון כלשהו שהתקיים בנוגע לביקור. השיחה הזאת נועדה באמת לדבר על הרפורמות האלה, אבל גם, למען האמת, לדבר על מפגש נוסף כעת בין מנהיגים ישראלים ופלסטינים" - אמר בהתייחס לפסגה שהתקיימה השבוע בשארם א-שייח שבמצרים.

הבכיר בבית הלבן התייחס גם לאמירותיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאמר בכנס פריז כי "אין דבר כזה עם פלסטיני", ואמר: "אנו מתנגדים בכל תוקף להתבטאות כזאת והיא לא תורמת לניסיון להפחית את המתח ולניסיון למצוא פתרון בר קיימא של שתי מדינות בעתיד. אנחנו לא מעוניינים לראות כל רטוריקה שהיא, שעלולה להפוך מכשול לפתרון שתי מדינות".