לשכת רה"מ: נתניהו ייפגש עם ביידן ביום שלישי, הטיסה נדחתה למחר

לאחר חוסר הוודאות שנגרמה בעקבות ההודעה על כך שנשיא ארה"ב נדבק בקורונה, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי נתניהו ייוועד עם ביידן מחרתיים - ובעקבות זאת טיסתו לוושינגטון תדחה למחר בבוקר. ברביעי ינאם רה"מ בפני שני בתי הקונגרס, ברקע הלחץ של בני משפחות החטופים - שדורשים כי תחתם עסקה לפני הטיסה

זמן צפייה: 03:06

לשכת רה"מ הודיעה הבוקר (ראשון) כי פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נקבעה ליום שלישי הקרוב. בעקבות דחיית הפגישה, שהייתה אמורה במקור להיערך ביום שני, טיסתו של נתניהו לוושינגטון תמריא מחר בשעות הבוקר במקום היום בערב.

עד כה ריחף סימן שאלה סביב פגישת ביידן עם נתניהו, בעקבות הודעת הבית הלבן על כך שהנשיא נדבק בקורונה. קיומה של הפגישה בסופו של דבר היא התפתחות חיובית עבור ראש הממשלה, שיוכל כעת לנסות לקבוע פגישה גם עם יריבו של ביידן בבחירות, דונלד טראמפ, מבלי להפר כללים דיפלומטיים.

רגע השיא בביקורו של נתניהו בבירה האמריקנית יגיע ביום רביעי, אז ינאם בפני שני בתי הקונגרס. בנוסף, במהלך שהותו בארצות הברית נתינהו ייפגש גם עם סגנית הנשיא קמלה האריס, שעשויה להפוך למועמדת הדמוקרטית לנשיאות אם הנשיא המכהן יפרוש.

בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני
בנימין נתניהו נואם בקונגרס, 2015 | צילום: רויטרס

אתמול דווח בניו יורק טיימס כי חרף העובדה שהנשיא ביידן החל להרהר בפרישה מהמרוץ לנשיאות, יועציו סבורים כי הוא לא יפרוש לפני ביקורו של נתניהו בוושינגטון - במטרה "למנוע ממנו את הסיפוק".

בתוך כך, לאורך השבועות האחרונים בני משפחות החטופים קראו לראש הממשלה שלא לעזוב את הארץ בטרם תחתם עסקת חטופים. אתמול הפגינו רבבות בתל אביב בקריאה למצות את המתווה שנמצא כעת על הפרק.

בהצהרה מחוץ לשער בגין בקריה, עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה, אמרה: "זהו היום ה-288 שבו בני משפחותינו נמצאים בגיהנום בעזה. יש עסקה על השולחן המוכנה לסגירה כבר כמה שבועות. אנחנו עומדים כאן היום, אחרי עוד שבוע מבוזבז שבו נתניהו שוב טרפד וגרר רגליים. הוא דחה דיונים, הכניס תנאים חדשים, הקשיח עמדות, וטען שלא צריכים להיות בלחץ, כי החטופים 'רק סובלים ולא מתים'. צא עוד הערב לפני שאתה ממריא לארה"ב ותודיע שאתה מקבל את העסקה, בלי תנאים חדשים, בלי טריקים ובלי שטיקים".