הבית הלבן אינו עונה: ביידן לא מקבל שיחת טלפון מבנט כבר 3 שבועות

לפני כשלושה שבועות ביקש ראש הממשלה לשוחח עם הנשיא האמריקני על סוגיית הגרעין והשיחות בווינה - ומאז נותר ללא מענה. ברקע הדברים, השיחה שקיים בנט עם מזכיר המדינה בלינקן, בה הועלתה סוגיית הבנייה בעטרות

זמן צפייה: 01:35

חשיפת חדשות 13: מזה מספר שבועות שבבית הלבן לא נענים לבקשות ראש הממשלה נפתלי בנט לשוחח עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. לפני שלושה שבועות נעשה ניסיון, אחד לפחות, לקיים שיחת טלפון בין ראש הממשלה לנשיא - הבקשה הזו לא נענתה מאז.

ראש הממשלה מעוניין לקיים את השיחה ולהעלות את סוגיית שיחות הגרעין המתקיימות בתקופה זו בווינה שבאוסטריה. ברקע הדברים - השיחה הקש של ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. בשיחה, ביקש בנט לדבר על סוגיית הגרעין אך בלינקן העלה את סוגיית הבנייה באזור עטרות. האמריקנים מוחים בכל פעם שמתפרסמת תוכנית בנייה מעבר לקו הירוק. השיחה התקיימה יומיים לאחר פתיחת שיחות הגרעין המחודשות בווינה.

למרות זאת, יש להניח ששיחה בין ראש הממשלה לנשיא כן תתקיים בקרוב. היועץ לביטחון לאומי של ממשל ביידן, ג'ייק סאליבן, נמצא בישראל וצפוי להיפגש כבר הלילה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ומחר עם בנט. גורמים מדיניים מעריכים כי לאחר הפגישה תקיים השיחה המיוחלת עם ביידן.

גורם בסביבת ראש הממשלה הסביר שהנושא עלה במהלך פגישה מדינית עם גורמים אמריקניים. לא הועברה בקשה רשמית מלשכת ראש הממשלה לבית הלבן ולכן גם לא היה סירוב. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "לא התבצעה כל פנייה רשמית לארגן שיחה בין ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית. כשתתבצע פניה כזאת, אנו בטוחים שהיא תיענה בחיוב".

דובר המועצה לבטחון לאומי של הבית הלבן הבהיר הבוקר (רביעי) כי "בנט לא ביקש שיחה עם ביידן".