ביידן: חיסול הנייה לא סייע לקידום הפסקת אש ועסקת חטופים

נשיא ארה"ב שוחח הלילה עם רה"מ נתניהו, ובמענה לשאלות עיתונאים אמר כי הוא מאוד מודאג בעקבות חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס בטהראן. מהבית הלבן נמסר כי בשיחתם דנו המנהיגים בפריסה של כוחות חדשים של צבא ארה"ב להגנה על ישראל

זמן צפייה: 03:29

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הלילה (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבוקר ענה לשאלות עיתונאים בבית הלבן ואמר כי הוא מאוד מודאג בעקבות חיסולו של אסמאעיל הנייה בטהראן. ביידן הוסיף כי הריגתו של הנייה לא סייעה לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה.

מהבית הלבן נמסר כי בשיחתו עם רה"מ נתניהו אישר ביידן מחדש את מחויבותו לביטחונה של ישראל מפני כל האיומים מצד איראן, לרבות חמאס, חיזבאללה והחות'ים. עוד נמסר כי הנשיא דן במאמצים לתמוך בהגנת ישראל, לרבות נגד טילים בליסטיים וכטב"מים, וכי שני המנהיגים הסכימו כי צבא ארה"ב יפרוס כוחות חדשים במטרה להגן על ישראל.

"יחד עם מחויבות זו להגנתה של ישראל", נמסר לסיכום מהבית הלבן, "הנשיא הדגיש את חשיבות המאמצים המתמשכים להורדת המתיחות באזור".

פגישת נתניהו וביידן בבית הלבן
ביידן ונתניהו בפגישתם בבית הלבן, בשבוע שעבר | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

גורמים רשמיים בארצות הברית אומרים כי הנשיא ג'ו ביידן שוקל לפרוס כוחות חדשים של הצבא האמריקני להגנה על מדינת ישראל, ברקע ההיערכות לתגובה איראנית לחיסולים האחרונים, כך דווח הלילה ב-CNN. לדברי מספר גורמים אמריקנים, הפנטגון דן עם פיקוד המרכז של צבא ארה"ב בהתאמות אותן יש לבצע במיקומי הכוחות האמריקניים באזור, אך לא התקבלה החלטה סופית.

בארה"ב מעריכים כי בתוך ימים תתרחש מתקפה דומה לזו שביצעו האיראנית בליל הטילים והכטב"מים בחודש אפריל, אך שם צופים כי הפעם המתקפה עלולה להיות גדולה ומורכבת יותר, עם תיאום מחזיתות שונות.

יירוטים בשמי ישראל
יירוטים בשמי ישראל בזמן המתקפה האיראנית | צילום: רויטרס

כזכור, במתקפה האיראנית באפריל התכנסה קואליציה של מדינות, כולל ירדן ומדינות ערביות אחרות, אשר חלקו מידע מודיעיני ויירטו את המטח האיראני, אך גורמים רשמיים אומרים כי לא ברור אם ניתן להקים קואליציה כזו שוב כל כך מהר, ואם כל המדינות מוכנות להשתתף שוב. לפי הדיווח, ארה"ב עדיין מאמינה שאף אחד באזור לא מעוניין במלחמה כוללת.