ביידן ממשיך לאותת: "מעוניינים בחתירה לפשרה והסכמות רחבות"

לאחר הריאיון של נתניהו בו הבהיר כי בכוונתו לקדם את החקיקה המשפטית, ללא פסקת ההתגברות, ממשל ביידן שולח מסר ברור בעד פשרות. גורם במחלקת המדינה מסר לחדשות 13 כי ביידן מצפה שיקודמו מהלכים רק בהסכמה רחבה

זמן צפייה: 03:18

גורם במחלקת המדינה האמריקנית מסר הערב (שישי) לחדשות 13 כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן "מקווה שראש הממשלה נתניהו יחתור לפשרה ויקדם מהלכים רק בהסכמה רחבה". זאת, בעקבות אמירתו של נתניהו כי המהפכה המשפטית תקודם - אך ללא פסקת ההתגברות.

בממשל ביידן מסמנים לישראל גם היום כי מה שחשוב בעיניהם הוא חתירה לפשרה בנושא המהפכה המשפטית. גורם במחלקת המדינה אמר לחדשות 13 כי "הנשיא ביידן היה ברור בעמדתו, שהוא מקווה שראש הממשלה נתניהו יחתור לפשרה ויקדם מהלכים רק בהסכמה רחבה".

עדות מילצ'ן, רה''מ בנימין נתניהו בבית המשפט
רה''מ בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

הרושם שהתקבל בקרב בכירים בירושלים הוא שבממשל ביידן פחות מתעניינים אם פסקת ההתגברות הושמטה או אם סעיף כזה או אחר מקודם - אלא מסתכלים יותר על המכלול, על הרגעת הרוחות, הרגעת המחאות והסכמות - זה מה שמעניין את האמריקנים.

כמו כן, יש לשים לב כי בעוד קצת יותר משבועיים נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי להמריא לביקור בארה"ב. הביקור הזה יכלול גם בפגישה עם ביידן, בעיתוי מדיני מורכב מול הממשל ובכלל. והביקור יכלול גם נאום בקונגרס האמריקני. בבית הנשיא נערכים לכך שהסוגיה המשפטית תהיה דומיננטית מאוד בביקור הזה - בין היתר בגלל העובדה שהוא צפוי להתקיים ממש במקביל לקידום הליכי החקיקה בכנסת.

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

נתניהו ככל הנראה האמין שהאמירה שלו על פסקת ההתגברות תרגיע את החחשות של ביידן, אך את ביידן לא מעניינת פסקת ההתגברות. ביידן, על פי ההערכות, רוצה שהאופוזיציה תשתתף במהלכים האלה או חלקם. גם נושא הנסיעה של נתניהו לסין עורר מהומה, בעיקר בקרב הרפובליקנים שזעמו נוסע לסין בצורה לעומתית כשסין נחשבת לאויב של ארה"ב.