בניגוד לסיכום בקבינט: נתניהו מונע דיון אסטרטגי על יעדי המלחמה

פרסום ראשון: למרות הצורך הדחוף בגיבוש אסטרטגיה וקביעה של יעדים למלחמה, מועד לדיון בנושא טרם נקבע - ופנייתו של גנץ לנתניהו נותרה ללא מענה. הערב: הקבינט דן בסוגיית החטופים

זמן צפייה: 01:22

פרסום ראשון: על אף שכבר סוכם בדיוני קבינט המלחמה כי דיון הכרחי על יעדי המלחמה יתקיים בשבוע הראשון של חודש אפריל, מועד עבור הדיון הדרמטי לא נקבע עד כה. כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. הצורך הדחוף בדיון אסטרטגי בנוגע ליעדי המלחמה הועלה על ידי גורמים ביטחוניים במספר דיונים, והקביעה כי הוא יתקיים בשבוע הראשון של אפריל הופיע גם במסמך רשמי של המועצה לביטחון לאומי.

בהמשך לכך, ולנוכח הדשדוש ברצועת עזה, השר בני גנץ פנה ללשכת נתניהו בבקשה לקיים דיון בקבינט המלחמה על מטרות המלחמה. פנייתו של גנץ נותרה ללא תשובה עד עתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, הקבינט מתכנס הערב כדי לדון בסוגיית החטופים - לאחר שבועיים שבהם לא התקיים דיון בסוגיה. צוות המשא ומתן שעוסק במגעים לעסקה מציג בפני ראש הממשלה והשרים רעיונות חדשים לגיבוש מתווה שיאפשר התקדמות לעבר עסקה, למרות הסירוב של חמאס. בתוך הדיונים ישנם מי שחושבים כי ישראל צריכה להציע דברים שהיא לא הציעה בעבר כדי להביא לשחרורם של 133 החטופים שנותרו בעזה.