כתבת השער של האקונומיסט: "האם ביבי ישבור את ישראל?"

השבועון הכלכלי הקדיש את כתבת השער שלו למהפכה המשפטית בישראל: "נתניהו מסתכן בהחרבת המורשת ההיסטורית שישאיר אחריו, וכן בהפחתת היכולת של ישראל להתמודד עם האתגרים החברתיים והגיאו-פוליטיים של העשורים הקרובים"

שער האקונומיסט

השבועון הכלכלי הבריטי "האקונומיסט" החליט להקדיש את שער גיליון סוף השבוע שלו למהפכה המשפטית בישראל: "זה היה אמור להיות הרגע הגדול של מדינת ישראל, שתחגוג את יום הולדתה ה-75 באפריל", נכתב בכתבת השער של הגיליון, שפורסמה היום (חמישי) בגרסתה הדיגיטלית.

"הסיכון למלחמה עם מדינות ערב השכנות - סכנה קיומית שישראל מתמודדת עמה כבר עשרות שנים - הוא הנמוך ביותר מזה עשרות שנים, מאז שנת 1948. האינתיפאדה האחרונה נגמרה לפני כ-18 שנים. כלכלת ישראל, המבוססת על טכנולוגיה, מצליחה ורלוונטית יותר מתמיד. התמ"ג לאדם הגיע ל-55 אלף דולר בשנה שעברה ועקף את האיחוד האירופי".

שער האקונומיסט, נתניהו
שער האקונומיסט

"אבל במקום לחגוג, ישראל עומדת בפני משבר. רפורמות שיפוטיות שהוצעו על ידי קואליציית הימין במדינה עתידות לערער את שלטון החוק ולהחליש את הדמוקרטיה הישראלית. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעמד בראש המדינה ב-15 מתוך 27 השנים האחרונות, טוען בגאווה שהוא נאלץ לבצע פשרות מכוערות ואכזריות לטובת חוסנה של ישראל".

"בימים אלו, הוא מסתכן בהחרבת המורשת ההיסטורית שישאיר לאחר לכתו וכן בהפחתת המסוגלות הישראלית להתמודד עם האתגרים החברתיים והגיאופוליטיים של העשורים הקרובים".