האזהרה של בנט בקבינט: לא לזנוח את האינטרסים מול רוסיה

פרסום ראשון: במהלך דיון שבמהלכו קיבלו השרים סקירה מקיפה על המלחמה באוקראינה, הזהיר ראש הממשלה החליפי כי יש לשים לב לאיזונים בצעדים שישראל עושה מול אוקראינה - כדי לא להוביל גם לפגיעה בחופש הפעולה בשמי סוריה

זמן צפייה: 01:08

פרסום ראשון: במהלך דיון בממשלה שנערך בתחילת השבוע, במהלכו קיבלו השרים סקירה מקיפה על המלחמה באוקראינה, הזהיר ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט מזניחת האינטרסים הישראליים מול רוסיה, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

הסקירה שקיבלו השרים כללה גם את נושא הרגישות מול רוסיה בכל מה שקשור לחופש הפעולה בשמי סוריה, וגם על כך שהרוסים מנסים לעצור את פעילות הסוכנות היהודית שם, כלומר לצמצם את עליית היהודים לארץ. שלושה שרים שנכחו בדיון אמרו לחדשות 13 כי דיברו שם במונחים של חשש מ"הטלת מסך ברזל" - שיהודים פשוט לא יוכלו לצאת מרוסיה.

הפגזות הצבא הרוסי במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה
הפגזות הצבא הרוסי במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה | צילום: רויטרס

במהלך הדיון התערב בנט, אולי מתוך ביקורת על הקו היותר נחרץ של ראש הממשלה יאיר לפיד נגד הרוסים, ואמר לשרים: "צריכים לשים לב שהצעדים שאנחנו עושים מול אוקראינה לא זונחים את האינטרסים שלנו מול הרוסים. צריך לשים לב לאיזונים האלה - כדי לא להוביל גם לפגיעה בחופש הפעולה בשמי סוריה".

סוגיית הניסיונות של רוסיה לצמצם את העלייה לישראל מטרידה מאוד את הדרג המדיני, ועל כן הנושא הגיע עד לקבינט המדיני-ביטחוני. בקרוב מאוד צפוי להתקיים דיון בנושא, יחד עם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה.