בנט סיים את ביקורו באיחוד האמירויות: "יוצא מכאן באופטימיות גדולה"

ראש הממשלה המריא מאבו דאבי לאחר ביקור בן יממה באיחוד האמירויות, שם נפגש גם עם יורש העצר. "הקשר בין שתי המדינות יהווה אבן יסוד למערכת קשרים ענפה בכל האזור", אמר בנט לפני ההמראה

זמן צפייה: 00:39

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא היום (שני) בחזרה מביקורו מאיחוד האמירויות לישראל בו פגש את יורש העצר האמירתי שייח' מוחמד בן זאיד. לפני ההמראה אמר בנט: "סיימתי עכשיו ביקור משמעותי מאוד באמירויות, אני יוצא מפה באופטימיות גדולה שהדוגמא הזו, של הקשר בין שתי המדינות, יהווה אבן יסוד למערכת קשרים עניפה בכל האזור".

"אני רוצות להודות לשייח' מוחמד בן זאיד על קבלת פנים חמה במיוחד ועל שיחות מעמיקות, כנות ומשמעותיות", אמר ראש הממשלה. "במהלך היום דיברנו על החוזקות היחסיות של שתי המדינות והמטרה שלנו היא להרחיב את הקשר, שלא יהיה רק שלום בין מנהיגים אלא שלום בין עמים". בפגישתם, בנט הזמין את יורש העצר לביקור בארץ ונענה בחיוב. השניים החליטו לקדם הסכר סחר חופשי בין המדינות, שיקודם ויואץ כדי להביאו לחתימה בחודשים הקרובים.

נפתלי בנט יורש העצר איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד
בנט ובן זאיד בביקור ההיסטורי באיחוד האמירויות | צילום: חיים צח, לע''מ

במהלך הביקור נפגש בנט, בנוסף לפגישתו עם יורש העצר, עם שר התעשייה וההיי-טק סולטאן אחמד אלג'אבר ועם שרת התרבות של איחוד האמירויות, נורה בינת מוחמד אלכעבי. עם שר ההיי-טק דן בשיתוף פעולה בין המדינות, בתחומי טכנולוגיה, מבחר ואנרגיה.

מוקדם יותר היום, בנט אמר בריאיון לסוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות כי "כל אזרח בשתי המדינות רואה מדי יום את פירותיהם של הסכמי אברהם". לדבריו "אנחנו דוגלים בדיאלוג בונה ובפתיחות, לכן הידידות בין המדינות צמחה והתפתחה כה מהר".

נפתלי בנט יורש העצר איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד
בנט ובן זאיד | צילום: חיים צח, לע''מ