בנט נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "נדבר על האתגרים בפתיחות ובכנות"

ראש הממשלה נפגש עם היועץ האמריקני סאליבן שנמצא בביקור בארץ. בפתח הפגישה השניים החליפו איחולים רבים אל ומטעם הנשיא ביידן. בנט: "למה שקורה בוינה יש השלכות עמוקות על היציבות במזרח התיכון ועל ביטחונה של ישראל"

זמן צפייה: 01:53

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (רביעי) עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בפתח הפגישה אמר בנט כי השניים נמצאים בנקודת זמן קריטית. נדבר בפתיחות על התאגרים המשותפים".

"למה שקורה בווינה יש השלכות עמוקות על היציבות במזרח התיכון ועל ביטחונה של ישראל בשנים הקרובות", אמר ראש הממשלה בהתייחסו לשיחות הסכם הגרעין המחודשות בין איראן למעצמות. השניים דנו במשא ומתן על הסכם הגרעין וכן במספר נושאים נוספים המשותפים לשתי המדינות.

Whatsapp Image 2021 12 22 At 1
רה''מ בנט והיועץ לביטחון לאומי סאליבן | צילום: חיים צח/ לע''מ

"ברצוני לומר שהיחסים בין ממשלתי לבין ממשל ביידן, בין ישראל לארצות הברית - חזקים מאי פעם", אמר ראש הממשלה. "כיוון שהם חזקים כל כך והידידות בינינו משמעותית כל כך, אנחנו יכולים לדבר בפתיחות ובכנות על כל האתגרים המשותפים שאנו ניצבים בפניהם. זה בדיוק מה שנעשה. הפגישה הזו מתקיימת בעיתוי נכון. ברצוני לנצל את ההזדמנות כדי לאחל לך ולמשפחתך, לנשיא ביידן ולגברת הראשונה, ולעם האמריקני, חג שמח ושנה טובה".

סאליבן בירך גם הוא ואמר: "אני מביא עמי איחולים אישיים מהנשיא ביידן וד"ר ג'יל ביידן שביקשו ממני למסור לך את ברכתם החמה. הם ביקשו ממני להגיע לכאן השבוע, לפני חג המולד, כיוון שאנו מצויים בנקודת זמן קריטית עבור שתי המדינות שלנו ביחס לשורת נושאים ביטחוניים חשובים".

"חשוב שנשב יחד ונפתח אסטרטגיה ונקודת מבט משותפות, ונמצא דרך להתקדם, אשר מבטיחה באופן יסודי את האינטרסים של שתי המדינות. אנו מאמינים שהאינטרסים האלה, כמו הערכים שעליהם מדינותינו מושתתות - משותפים ועמוקים מאוד. הנשיא ביקש להעביר לך גם את תודתו האישית והעמוקה על אותו רגע קשה בחודש אוגוסט, כאשר ביקרת בארה"ב ואנו ספגנו מתקפת טרור קשה באפגניסטן. הפגנת אז תמיכה, הן באופן אישי והן בשם מדינתך".

בתוך כך, לאחר פגישתם, נפגש סאליבן גם עם שר החוץ יאיר לפיד.

Whatsapp Image 2021 12 22 At 1
יאיר לפיד וג'ייק סאליבן | צילום: שלומי אמסלם, לע''מ