פגישת בנט-פוטין: "סיכמו על המשך ההבנות בפעילות חה"א בסוריה"

רה"מ סיים פגישה בת 5 שעות עם נשיא רוסיה ועדכן כי בכוונתו לבקר באיחוד האמירויות ובהודו. אלקין שנסע עם בנט: "זו אחת הפגישות הכי טובות שהיו לר"מ ישראלי. פוטין לקח אותו לביתו הפרטי".

זמן צפייה: 02:32

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בפייסבוק שלו היום (שישי), לאחר פגישתו בסוצ'י עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי "הפגישה הייתה מצוינת. דנו בשורה רחבה של נושאים, ביניהם דרכים להתמודד עם האסלאם הפונדמנטיליסטי". לדבריו, השיחה התארכה מאוד ונמשכה מעל חמש שעות.

לאחר הפגישה נמסר כי שני המנהיגים סיכמו על המשך ההבנות ומנגנוני התיאום שהיו בעבר על פעילות חיל האוויר בסוריה. בנט העלה בפני פוטין את דאגתה של ישראל ביחס התקדמות איראן בתוכנית הגרעין.

השר זאב אלקין, שהתלווה לפגישה ושימש כמתרגם, אמר: "זו אחת הפגישות הכי טובות שהיו לראש ממשלה ישראלי עם הנשיא פוטין.
פוטין לקח את בנט לסיור בביתו הפרטי בסוצ'י".

"היחסים בין ישראל לרוסיה נשענים על עבר עשיר של קשר בין שני העמים", כתב ראש הממשלה. "רוסיה היא שחקן חשוב מאוד באזור ולכן היחסים איתה הם גם אסטרטגיים, אבל גם כמעט יומיומיים, ועלינו לשמור על קו ישיר ואינטימי של שיח. פוטין ואני דנו בשורה רחבה של נושאים, מיחסו המיוחד לעם היהודי, ועד דרכים להתמודד עם האסלאם הפונדמנטיליסטי".

Whatsapp Image 2021 10 22 At 1
נפתלי בנט, וולדימיר פוטין לאחר פגישתם בסוצ'י | צילום: קובי גדעון / לע''מ

בנט עדכן כי הוא מתכנן לנסוע בזמן הקרוב לאיחוד האמירויות, לביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי שם, ולאחר מכן גם להודו, לפגישה עם ראש הממשלה נרנדרה מודי.

בנוסף, התייחס בנט לרפורמות שנידונו בכנסת לקראת ההצבעה על התקציב, המיועדות להוזיל את מחירי מוצרי התינוקות והפארם על ידי הקלה בחסמי ייבוא. כמו כן, על ההתמודדות עם נגיף הקורונה כתב כי "אנו יוצאים מגל הדלתא, אבל הפעם נעשה זאת לאט ובטוח. דווקא בגלל שאני נחוש לשמור את ישראל פתוחה אני לא ממהר לשחרר את הרסן".