ג׳ונסון לבנט: "כולנו צריכים ללמוד ממבצע חיסון הבוסטר בישראל"

ר"מ בריטניה אמר לרה"מ: "אנחנו רוצים קצת מהרוח שלכם". לפני כן נועד בנט עם ראש ממשלת הודו ויורש העצר של בחריין. לאחר שאתמול נמנע מהשרה אלהרר להשתתף בוועידה, היא הגיעה עם בנט למתחם

זמן צפייה: 04:20

לאחר המבוכה בפתיחת ועידת האקלים של האו"ם, כאשר ביום הראשון שרת האנרגיה קארין אלהרר לא יכולה הייתה להשתתף בגלל בעיות נגישות, היום (שלישי) היא הגיעה למתחם יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט, לקראת פגישתו עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. מיד בסיום הפגישה עם מודי החל בנט את פגישתו עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין, סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה, וכעת הוא נועד עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2111021210' autoplay='0' credit='' desc='בנט ואלהרר בוועידת האקלים בגלאזגו' poster='' kid='1_drdw1bl4' duration='12']

ג'ונסון התנצל בפני השרה אלהרר על התקרית, ואמר לה: "הבנתי שהיה בלבול עם ההתנהלות אתמול. אני מאוד מתנצל על כך". בפתח הפגישה אמר ג'ונסון לבנט: "אנחנו צריכים ללמוד ממבצע חיסון הבוסטר בישראל. מבצע הבוסטר עודנו מתנהל בבריטניה אבל אנחנו צריכים שהוא ירוץ במהירות ישראלית. אנחנו רוצים קצת מהרוח שלכם בבריטניה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עם העיניים ליום שישי: החל הדיון המרתוני בכנסת לאישור התקציב

יבנה: טבעת עתיקה משובצת אבן חן נמצאה ביקב מהתקופה הביזנטית

במהלך דיון הארכת המעצר: ברלנד התעלף בבית המשפט

נפתלי בנט, בוריס ג'ונסון וקארין אלהרר בוועידת האקלים בגלאזגו
נפתלי בנט, בוריס ג'ונסון וקארין אלהרר בוועידת האקלים בגלאזגו

מוקדם יותר נפגש בנט עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. בשנה הבאה יציינו ישראל והודו 30 ליחסים בין המדינות, ולרגל נקודת הציון הזמין מודי את בנט לביקור רשמי בהודו, בהמשך לביקורו של שר החוץ ההודי בישראל בשבוע שעבר. בפתח פגישתם הודה בנט למודי על "שהתחיל מחדש את מערכת היחסים העמוקה בין ישראל והודו".

נפתלי בנט ונרנדרה מודי בוועידת האקלים בגלאזגו
נפתלי בנט ונרנדרה מודי בוועידת האקלים בגלאזגו | צילום: חיים צח / לע''מ

בנוסף התייחס בנט לעברו בעולם העסקי: "כשניהלתי חברת היי-טק התמזגנו עם חברה הודית במנהטן. במשרד היו ישראלים והודים רבים, והמפגש ביניהם יצר דינמיקה בלתי רגילה של חדשנות. יש דברים רבים מאוד שנוכל ללמוד מכם, וזה מה שאנו שואפים לעשות".

"מטרתנו היא להמשיך את הדרך הנהדרת שהובלת עם קודמי ולהביא אותה לרמה חדשה", הוסיף בנט, "על מנת שנוכל להבטיח ששתי המדינות יעבדו יחד בנושאי חדשנות, טכנולוגיה, חלל, ביטחון, חקלאות, טכנולוגיות מזון וכמובן טכנולוגיות בתחום האקלים".

בנט עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין, סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה בוועידת האקלים בגלאזגו
בנט עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין, סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה בוועידת האקלים בגלאזגו | צילום: חיים צח / לע''מ

אמש, לאחר נאומו בוועידת האקלים, נפגש בנט עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לצד שורת מנהיגים נוספים, באירוע קבלת הפנים של הוועידה, שערך יורש העצר הבריטי ונסיך ויילס, הנסיך צ׳ארלס. מוקדם יותר נועד בנט עם נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-2111021212' autoplay='0' credit='' desc='בנט ואלהרר בוועידת האקלים בגלאזגו' poster='' kid='1_2je3pn9j' duration='14']

נפתלי בנט וקארין אלהרר בוועידת האקלים בגלאזגו
נפתלי בנט וקארין אלהרר בוועידת האקלים בגלאזגו

נפתלי בנט וקארין אלהרר בוועידת האקלים בגלאזגו
נפתלי בנט וקארין אלהרר בוועידת האקלים בגלאזגו