בנט פונה ישירות לשר החוץ האיראני: "מחזיק בידיי הוכחה לשקרים שלכם"

ברקע פרסום דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שקבע כי איראן השיגה כמות מספקת של אורניום מועשר כדי לייצר פצצה גרעינית, ראש הממשלה התייחס לאמירותיו של מוחמד זריף בשבוע שעבר, ואמר: "איראן משקרת לעולם שוב, העולם מוכרח לוודא שאיראן לא תצא מזה ללא עונש"

זמן צפייה: 03:47

ברקע פרסום דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שקבע כי איראן השיגה כמות מספקת של אורניום מועשר כדי לייצר פצצה גרעינית, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (שלישי) לאמירותיו של שר החוץ האיראני מוחמד זריף על בימת הכנס בדאבוס בשבוע שעבר. "הפצת שקרים? נו באמת", אמר בנט, "אני מחזיק בידיי הוכחה לשקרים שלך"

"לאחר שאיראן גנבה מסמכים מסווגים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם", הסביר בנט, "איראן השתמשה במידע הזה כדי להבין מה הסוכנות קיוותה למצוא, ואז בדתה סיפור כיסוי והסתירה ראיות כדי להתחמק מהחקירה הגרעינית. כיצד אנחנו יודעים זאת? כיוון ששמנו ידינו על תוכנית ההונאה של איראן לפני מספר שנים, והיא נמצאת כאן בידיי".

"הנה היא, בשפה הפרסית", המשיך בנט, "מאות עמודים שעליהם החותמת של משרד המודיעין האיראני. במסמכים האלה יש אפילו הערות שנכתבו בכתב יד על ידי בכירים איראניים, כמו ההערה הזאת, שכתב מי שהיה אז שר ההגנה האיראני לפחריזאדה.

"הוא כותב: 'במוקדם או במאוחר, הם (בהתייחסות לסבא"א) ישאלו אותנו, ואנחנו צריכים שיהיה לנו סיפור כיסוי מקיף עבורם'", הוסיף בנט, "הוא מדבר על סיפור כיסוי, והנה אותו סיפור כיסוי. איראן שיקרה לעולם, איראן משקרת לעולם שוב, ממש עכשיו. העולם מוכרח לוודא שאיראן לא תצא מזה ללא עונש".

מתקן העשרת האורניום בנתנז
מתקן העשרת האורניום בנתנז | צילום: רויטרס

לפי דו"ח סבא"א שפורסם היום, לאיראן לאיראן יש כעת כ-43 קילוגרמים של אורניום המועשר ל-60%, זינוק של כעשר קילוגרמים מאז חודש מרץ. מקור דיפלומטי אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי כמות האורניום המועשר אליה הגיעה איראן היא בדיוק מעל הכמות שסבא"א מחשיבה כמספיקה באופן תיאורטי לייצור מטען חבלה, אך כדי להגיע לדרגת נשק החמור צריך להגיע לפחות ל-90% העשרה.