בנט על דו"ח סבא"א: "קורא לתגובה מהעולם - הזמן לפעול הוא כעת"

לאחר שיצא השבוע דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לפיו איראן המראה על התקדמות משמעותית של איראן לפצצה, ראש הממשלה התייחס ואמר כי "ישראל רואה בחומרה רבה את תמונת המצב המשוקפת בדו"ח"

ראש הממשלה נפתלי בנט בבית הלבן
ראש הממשלה נפתלי בנט בבית הלבן | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הערב (שישי) לדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ואמר כי "ישראל רואה בחומרה רבה את תמונת המצב המשוקפת בדו"ח, ותעשה הכל כדי למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני".

"תמונת המצב מוכיחה כי איראן ממשיכה לשקר לעולם ולקדם תכנית לפיתוח נשק גרעיני, תוך התכחשות למחויבויותיה הבינלאומיות", אמר ראש הממשלה. "יש לוודא שלאיראן לעולם לא תהיה היכולת לייצר נשק גרעיני".

בהתייחסותו קרא בנט למדינות העולם להגיב לאיראן לאור ממצאי הדו"ח. "אין להמשיך בציפייה נאיבית כי איראן תהיה נכונה לשנות את דרכיה באמצעות מו"מ שהוכח כחסר תכלית. רק עמדה נחרצת מצד הקהילה הבינלאומית, המגובה בהחלטות ובמעשים, תוכל לגרום לשינוי כיוון מצד המשטר בטהראן, שאיבד כל רסן".

כזכור, ביום שלישי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי איראן השיגה 10 ק"ג של אורניום מועשר לרמה של 60% - שמאפשר לה להיות קרובה במיוחד לפצצה גרעינית. על פי הדו"ח של הסוכנות, המשטר בטהראן גם לא סיפק הסברים להימצאותן של עקבות להעשרת אורניום במתקני גרעין שונים ברחבי המדינה.

בתוך כך בשבועות האחרונים, במקביל ללחץ ממדינות אירופה וקריאות מצידן שעל איראן לחזור להסכם הגרעין, נשיא איראן החדש, אבראהים ראיסי, אמר כי בכוונתו לחזור בחודשים הקרובים לשיחות הגרעין בווינה.