רה"מ בנט ימריא בתחילת אפריל לביקור רשמי ראשון בהודו

ביקורו של בנט יתקיים ברקע ציון 30 שנים לכינון היחסים בין הודו וישראל, כאשר מטרת הביקור היא "לקדם ולחזק את הברית האסטרטגית בין המדינות ולהרחיב את הקשרים הבילטרליים". בין היתר, השניים צפויים לדון בנושאי כלכלה, מחקר ופיתוח. בנט: "יש דברים רבים שנוכל ללמוד מההודים"

ראש הממשלה נפתלי בנט לצדו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי
ראש הממשלה נפתלי בנט לצדו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי | צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט ייצא בתחילת חודש אפריל לביקור רשמי ראשון בהודו - כך נמסר הערב (שבת) מלשכתו, זאת לאחר שראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הזמין את בנט. הביקור בחודש הבא יתקיים על רקע 30 שנים לכינון היחסים בין שתי המדינות.

כזכור, שני המנהיגים נפגשו לראשונה בשולי ועידת האו"ם לשינוי אקלים בגלאזגו בחודש אוקטובר אשתקד, במהלכה הזמין מודי את בנט לביקור רשמי במדינה. מטרת הביקור, לפי לשכת בנט, "לקדם ולחזק את הברית האסטרטגית בין המדינות, ולהרחיב את הקשרים הבילטרליים". בנוסף, המנהיגים ידונו בהידוק שיתופי הפעולה בתחומי חדשנות, כלכלה, מחקר, פיתוח וחקלאות. במהלך ביקורו, בנט יפגש עם גורמי ממשל בכירים וצפוי לבקר את הקהילה היהודית במדינה.

בנט בתגובה: "אני שמח לצאת לביקור רשמי ראשון בהודו בהזמנתו של ידידי, ראש הממשלה מודי, כדי להמשיך להוביל ביחד את הדרך המשותפת ביחסי המדינות. מודי הוא האדם שהתניע מחדש את היחסים בין הודו וישראל, ויש לכך חשיבות היסטורית. אלו יחסים עמוקים בין שתי תרבויות ייחודיות, התרבות ההודית והתרבות היהודית, שנשענים על הערכה עמוקה ושיתופי פעולה משמעותיים. יש דברים רבים שנוכל ללמוד מההודים, וזה מה שאנו שואפים לעשות. יחד נרחיב את שיתופי הפעולה לתחומים נוספים - מחדשנות וטכנולוגיה, דרך ביטחון וסייבר, ועד חקלאות ואקלים".