נתניהו בשירות בן גביר: הסערה בעולם - והתגובה של רה"מ באנגלית

זמן רב אחרי דבריו של השר לביטחון לאומי, ובעקבות הסערה הבינלאומית שהתעוררה, בלשכת רה"מ פרסמו הודעה באנגלית בלבד, ובה ניסו להוריד את גובה הלהבות. בינתיים בן גביר מסרב לחזור בו ואומר: "אני מצפה שכל ממשלת ישראל תגיד את מה שאני אומר"

זמן צפייה: 01:50

זמן רב אחרי דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובעקבות הסערה הבינלאומית שהתעוררה, הערב (שישי) מפרסמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה באנגלית בלבד, ובה מנסים להבהיר את דברי בן גביר ולהוריד את גובה הלהבות מהסערה בעולם.

"ישראל מאפשרת חופש תנועה מירבי ביהודה ושומרון הן לישראלים והן לפלסטינים", נכתב באנגלית בהודעת לשכת רה"מ, "למרבה הצער, טרוריסטים פלסטינים מנצלים את חופש התנועה הזה כדי לרצוח נשים, ילדים ומשפחות ישראליות על ידי מארב בנקודות מסוימות בצירים שונים. 34 אזרחים נרצחו על ידי טרוריסטים פלסטינים בשנת 2023, רבים מהם תוך כדי נסיעה הביתה. התקרית האחרונה התרחשה כאשר בת שבע נגרי נרצחה בכביש 60 ביהודה לעיני בתה בת ה-6".

בהמשך ההודעה נכתב: "על מנת למנוע את הרציחות הנתעבות הללו, כוחות הביטחון של ישראל נקטו באמצעי ביטחון מיוחדים באזורים אלו. לכך התכוון השר בן גביר כשאמר 'הזכות לחיים קודמת לחופש התנועה'. ישראל תמשיך במדיניותה של שמירה על הביטחון תוך מתן חופש תנועה לישראלים ולפלסטינים כאחד".

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
השר איתמר בן גביר | צילום: רויטרס

כזכור, בריאיון לחדשות 12 אמר בן גביר כי "הזכות שלי להסתובב בכבישי יהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים", ובכירים בישראל התייחסו הבוקר לדבריו ואמרו כי הוא "יצר לישראל פיגוע דיפלומטי והסברתי", זאת לאחר שארצות הברית גינתה את דבריו בהודעה שבה נכתב: "מגנים בחריפות את הדברים. אנו מגנים כל אמירה גזענית - אמירות כאלה מסבות נזק גדול, במיוחד כאשר הן מגיעות מצדם של אנשים שנמצאים בעמדות משמעותיות בהנהגה".

הדוגמנית האמריקנית ממוצא פלסטיני בלה חדיד שיתפה את הקטע ל-60 מיליון עוקביה באינסטגרם, וכתבה כי "בשום מקום, בשום זמן, בטח לא ב-2023, חיים של מישהו צריכים להיות שווים יותר מחיים של אחר. במיוחד אם זה בשל מוצא, תרבות או שנאה טהורה".

בציוץ שפרסם היום בחשבון הטוויטר שלו ענה בן גביר לחדיד וכתב: "‏לשונאת ישראל בלה חדיד, בוקר טוב. ראיתי שלקחת קטע שלי והפצת אותו לכל העולם במטרה להוציא אותי גזען וחשוך". השר המשיך והזמין את חדיד לביתו בקרית ארבע "לראות איך כל יום נרצחים פה יהודים".

בסוף הציוץ הוסיף השר: "כן, הזכות שלי ושל אחיי היהודים לנסוע ולחזור הביתה בשלום בכבישי יהודה ושומרון, גוברת על הזכות של מחבלים שמיידים עלינו אבנים ורוצחים אותנו. לא מתנצל ולא חוזר בי מדבריי. אגיד אותם גם עוד 1,000 פעם".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shishi-almog-boker-clips-part-2508231906' autoplay='0' credit='' desc='בן גביר: "לא חוזר בי, הזכות לחיות ברחבי יו"ש גוברת על זכות התנועה"' poster='' kid='1_uda1tkve' duration='1154']

הערב התראיין בן גביר בתוכנית "אלמוג בשישי", וסירב לחזור בו. "אני חוזר בדיוק על אותם דברים", אמר בן גביר בריאיון, "הזכות לחיות ברחבי יהודה ושומרון גוברת על זכות התנועה. זה לא אני המצאתי אלא בית המשפט העליון של ישראל והחוק הבינלאומי".

בן גביר התייחס לכך שגם מתוך הקואליציה ביקרו אותו - ואמר כי יש מוג לב שמתדרך נגדו. "הוא זה שעושה נזק לישראל", אמר, "אותו מוג לב, שאגב בזכותי הוא כנראה נמצא בממשלה". כשנשאל למי הוא מתכוון אמר בן גביר: "יש לי הערכה, זה לא גורם בכיר. אני מצפה מאותו מוג לב שיגיד את הדברים בשמו. אני מצפה שיגיד שלמתיישבים יש זכות לחיות בלי שיפגעו בהם. אני מצפה שכל ממשלת ישראל תגיד את מה שאני אומר".

"אני יודע בדיוק מה השמאל עושה", אמר בן גביר, "מי שמנסה לעשות פייק ניוז זה אנשי השמאל שרצו לארצות הברית ואירופה ואמרו 'תראו מה בן גביר אמר'. אתה מבין מי זו בלה חדיד? היא תוקפת ושונאת חיילי צה"ל ובעד רצח של יהודים. אני מאשים את גורמי השמאל שרצים ומנסים להסית ולעשות פייק ניוז".

Whatsapp Image 2023 08 17 At 1
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"כולנו חיים במדינה הזו ורואים את הטרור. כן זו אשתי והילדים שלי ועוד אלפים ביהודה ושומרון שחוטפים אבנים בכל נסיעה", הוסיף השר, "כשמדברים איתי על זה שפלסטינים יגיעו קצת יותר מהר הביתה - הזכות של אשתי והילדים שלי לחיות גוברת. זה לא בגלל שהם ערבים, זה בגלל הזכות לחיות. צריכים להיות מחסומים ובידוקים וצריך לעשות כתרים כשרוצחים יהודים. אני לא מתבייש להגיד שמדינת ישראל צריכה לדאוג קודם כל לחיי התושבים שלהם. אם יש כאן מאזן של נוחות בין זכות לחיות לבין הזכות לנוחות - הזכות לחיות גוברת".

"יש אפרטהייד בחברון. אני לא יכול היכנס ל-95% בעיר כי אני יהודי. ערבים יכולים להסתובב בכל מקום", אמר בן גביר, "גם תקשורת וגם אנשי שמאל שכל הזמן מסיתים משדרים את המציאות בדיוק הפוך". בנושא התפרעויות המתנחלים אמר: "יש מתנחלים מתפרעים? בינתיים כדאי לבדוק את מעשה הטרור ומי נרצח. אני לא אומר שאין אירועים נקודתיים שאני מאוד לא אוהב, אבל איפה הקנה מידה? יש פעולות טרור נגד מתיישבים וחיילי צה"ל. לא כל הערבים הם התוקפים אבל הזכות לחיות גוברת".

בן גביר נשאל אם ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אליו אחרי הסערה - והשיב בשלילה: "אני חושב שנתניהו עצמו יודע שמה שמנסים לעשות זה פייק. זה כל מיני אנשים בשמאל שמסיתים נגד האחים שלהם בשביל ה-BDS. הם מעדיפים את תומכי הטרור על חיילי צה"ל, ואני חושב שנתניהו יודע היטב לא לשתף פעולה עם פייק ניוז".