משבר דיפלומטי? ישראל מגנה את החלטת בלגיה לסימון מוצרים מיו"ש

הודעת הגינוי הגיעה בעקבות ההחלטה הבלגית לסמן מוצרים מההתנחלויות, אותה כינתה ישראל "החלטה אנטי-ישראלית". סגן שר החוץ רול ביטל את הפגישות המתוכננות שלו עם משרד החוץ והפרלמנט הבלגי

השוק המרכזי בבריסל, בירת בלגיה, מוקף במרבד פרחים
השוק המרכזי בבריסל, בירת בלגיה | צילום: רויטרס

ישראל הוציאה היום (רביעי) הודעת גינוי בעקבות החלטת בלגיה לסמן מוצרים מיהודה ושומרון, וכינתה אותה "החלטה אנטי-ישראלית". לפי ההודעה, "החלטת סימון המוצרים פוגעת בישראלים ופלסטינים כאחד, ואינה עולה בקנה אחד עם מדיניות ממשלת ישראל הממוקדת בשיפור חיי הפלסטינים וחיזוק הרש"פ, ועם והשיפור ביחסי ישראל עם יתר מדינות אירופה"

סגן שר החוץ עידן רול, שהמריא לביקור מדיני בבלגיה ולוקסמבורג, ביטל בעקבות ההחלטה את הפגישות המתוכננות שלו עם משרד החוץ והפרלמנט הבלגי. "החלטת ממשלת בלגיה מחזקת את הקיצוניים", מסר רול, "לא מסייעת לקידום השלום באזור והופכת את בלגיה לגורם שאינו תורם ליציבות במזרח התיכון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משה חוגג, הסוכן והקטינות: כך טויחה התקיפה המינית של הדוגמנית

הקנצלר הבא של גרמניה? שולץ הכריז שהרכיב קואליציה

אוסטרליה הכריזה על חיזבאללה כארגון טרור: "אפס סובלנות"

מתנועת לוחמים לשלום, שפעיליה נוהגים לסמן מוצרי התנחלויות בסופרים ישראלים, נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים את ההחלטה של ממשלת בלגיה לסמן מוצרים שמגיעים מהשטחים הכבושים. מוצרים שנוצרו על אדמה ועם משאבים שנגזלו מעם אחר. סימון מוצרים מאפשר לצרכן לדעת מהיכן הגיע המוצר שהוא רוכש, ולבחור את בחירותיו ע"פ צו מצפונו. אם סגן שר החוץ עידן רול היה מגיע מידי פעם לבקר במדינת ישראל אולי היה נחשף למחיר של הכיבוש וגם לעובדה שאפילו ישראל מעולם סיפחה את השטחים, ולכן אלו אינם נחשבים שטח מדינת ישראל".