הזמן לסיוע ביטחוני? גלנט שוחח עם שר ההגנה האוקראיני

שר הביטחון דן עם מקבילו אולקסי רזניקוב, והשניים שוחחו על המצב ההומניטרי באוקראינה ועל התקדמות בהצבת מערכת התרעה אזרחית להצלת חיים בקייב. עוד הביע גלנט דאגה מהפעילות הגלובלית של משמרות המהפכה באיראן

יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט שוחח היום (רביעי) עם שר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב. גלנט קיבל עדכונים על ההתפתחויות בשטח האוקראיני, והביע בפני רזניקוב דאגה מהמצב ההומניטרי ברחבי המדינה.

עוד דן השר עם מקבילו האוקראיני האיום שמציבה איראן בפני שתי המדינות, והדגיש את המסוכנות הגלובלית של פעילות משמרות המהפכה. בנוסף עדכן שר הביטחון עדכן את שר ההגנה האוקראיני בהתקדמות להצבת מערכת התרעה אזרחית להצלת חיים בקייב. השרים גלנט ורזניקוב סיכמו לעמוד בקשר.

שר ההגנה של אוקראינה
שר ההגנה של אוקראינה, אולקסי רזניקוב | צילום: רויטרס

נזכיר כי משרד הביטחון פרסם לפני כשבוע כי בשנת 2022 נשבר שיא של כל הזמנים בהכנסות מייצוא ביטחוני - שעמדו על מעל 12.5 מיליארד דולר. זו השנה שנייה ברציפות שנשבר שיא ההכנסות שנכנסו לקופת המדינה ממכירות וייצוא ביטחוני.

על רקע החיכוכים הבין מעצמתיים ובעיקר לאור הלחימה באוקראינה, משרד הביטחון רשם גידול בייצוא השנה, שהביא לגידול בהצטיידות הביטחונית ברחבי אירופה, כמו גם הדרישה למערכות התעשייה הביטחונית. באופן לא מפתיע, שלושת תחומי הייצור הגדולים ביותר, על פי הפרסום, בהם נעשה מירב הרווח הם מל"טים ורחפנים. תחומים אלה היוו 25 אחוזים מתוך חוזי הייצוא של המשרד. טילים ומערכות ביטחוניות היוו 19 אחוזים מההכנסות והכנסות ממערכות מכ"מ ול"א הם כ-13 אחוזים.