ארה"ב מעוניינת לקשור נורמליזציה עם סעודיה ל"יום שאחרי" בעזה

הדיונים על היום שאחרי המלחמה נמשכים, כשמצד אחד לישראל אין תמונת סיום ברורה, ומצד שני האמריקנים מפצירים בה לגבש אחת כזו. בחדשות 13 פורסם "החזון האמריקני" שהוצג לבכירים בישראל: ארה"ב רוצה לקשור בין תהליך השלום עם סעודיה ל"יום שאחרי" בעזה. בכירים ישראלים: האמריקנים מפצירים בנו להציג חזון של פתרון שתי המדינות, אפילו כ"חזון רחוק"

זמן צפייה: 01:04

פרסום ראשון: בארצות הברית מעוניינים לקשור את התהליך שהחל עם סעודיה לפני המלחמה בכל מה שקשור ל"יום שאחרי" המלחמה בעזה. כך נודע לחדשות 13. במהדורה המרכזית דווח הערב (שבת) הסוגייה עלתה בפגישות שקיימו שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין וגם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, שביקרו בארץ בשבועיים האחרונים. אוסטין גם אמר שארה"ב "גמישה" יותר בלוחות הזמנים ממה שתכננה לפני המלחמה בהקשר לנורמליזציה, סאליבן גם כן העלה את זה בהרחבה. בתוך כך, גורמים שנכחו בקבינט אמרו שארה"ב רוצה לחזור לתהליך שלום עם סעודיה ולשלב בו תהליך פלסטיני משמעותי - יותר מזה שנדון לפני המלחמה.

בכיר ישראלי שעומד בקשר יומיומי עם בכירים אמריקנים אמר לחדשות 13: "הממשל מעוניין שהמדינות הערביות, ובראשן סעודיה, ימלאו תפקיד משמעותי ביום שאחרי המלחמה - כולל השקעות בעזה ושיקום הרצועה - ואולי גם מעבר לכך".

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

עוד הוסיף הבכיר כי בממשל ביידן מבינים שהכרזה על הקמת מדינה פלסטינית לא צפויה לקרות בטווח הזמן הנראה לעין, אך על מנת לאפשר את שילוב המפרציות - סבורים בוושינגטון שישראל צריכה להציב את פתרון שתי המדינות אפילו כ"חזון רחוק", רק כדי לאפשר לסעודיה להיכנס לתהליך.