פרסום ראשון: בישראל סימנו תאריך יעד למבצע ברפיח

גורמים בממשל ביידן מסרו ל-CNN כי השיחות עם המשלחת הישראלית על פעולה צבאית אפשרית ברפיח עשויות להיערך ביום שני הקרוב. מוקדם יותר השבוע נתניהו ביטל את המראת המשלחת לוושינגטון, מאחר שארה"ב לא הטילה וטו במועצת הביטחון של האו"ם נגד הצעה שקראה הפסקת אש ברצועה

זמן צפייה: 01:46

בכירים בארה"ב מסרו הלילה (שבת) לרשת CNN כי השיחות בין המשלחת הישראלית לבין נציגי ממשל ביידן בנושא פעולה צבאית אפשרית ברפיח עשויות להיערך ביום שני. השיחות צפויות להיערך לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את המראת המשלחת לוושינגטון מאחר שארה"ב סירבה להטיל וטו במועצת הביטחון של האו"ם נגד הצעה הקוראת להפסקת אש ברצועת עזה. במהדורת השבת פורסם הערב לראשונה כי בישראל סימנו תאריך יעד למבצע ברפיח.

לדברי הבכירים, המשלחת הישראלית הציעה לשנות את מועד השיחות ליום שני, מכיוון שלא הייתה אפשרות להתפנות למגעים קודם לכן, בעקבות המאמצים בממשלה להעביר מתווה לחוק הגיוס של תלמידי הישיבות. למרות ההיערכות לשיחות, לדברי המעורים בדבר, עדיין לא נקבע באופן רשמי המועד סופי. כמו כן, לפי דיוחים, מצרים נערכת לאפשרות של מבצע ישראלי מוגבל ברפיח, וכן לאפשרות של זרם פליטים מעזה לשטחה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

ביום רביעי דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר אישרה כי נתניהו אכן הסכים להוציא מחדש את המשלחת הישראלית לוושינגטון: "אנחנו פועלים לקבוע תאריך", אמרה בתדרוך לכתבים. בנוסף, מוקדם יותר דווח ברשת NBC כי לשכת נתניהו ביקשה לקבוע תאריך חדש להוצאת המשלחת לארה"ב. לצד זאת, בלשכה הכחישו את הדיווח ומסרו: "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה לא אישר את יציאת המשלחת לוושינגטון".

אתמול דווח כי גורמים בפנטגון ובמחלקת המדינה האמריקנית מסרו ל"וושינגטון פוסט" כי ממשל ביידן אישר בימים האחרונים העברת נשק נרחבת לישראל, בשווי מיליארדי דולרים. חבילות הנשק החדשות כוללות מטוסי קרב חדישים, יותר מ-1,800 פצצת סימן 84 (MK84) במשקל 2000 פאונד וכ-500 פצצות סימן 82 (MK-82) במשקל של 500 פאונד.