ראש המוסד דן עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב בהתנעת עסקה

אחרי חשיפת חדשות 13 אודות סירובו של רה"מ להצעת ראש המוסד לצאת לקטר, במשך למעלה משעה נועד דדי ברנע עם ג'ייק סאליבן במטה המוסד, ודן עמו בהתנעה של המשא ומתן לשחרור חטופים. ברנע הודה לסאליבן על הסיוע האמריקני בנושא

ראש המוסד דדי ברנע עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן

ראש המוסד דדי ברנע נועד אתמול במשך למעלה משעה במטה המוסד עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן, שנמצא בישראל, ודן איתו בהתנעה של המשא ומתן לשחרור החטופים, כך נודע הבוקר (שישי) לחדשות 13. ברנע הודה לסאליבן על הסיוע האמריקני בנושא.

ממשרד רה"מ נמסר בשם המוסד כי במוקד השיחות בין השניים היו סוגיות רוחב אסטרטגיות, ובראשן האיום הנשקף מצד איראן. לצד אלו, נדונו גם העוצמה והחשיבות האזורית להמשך גיבוש ובניית קשרים חדשים במזרח התיכון, ועל שיתוף הפעולה בין גופי הביטחון האמריקאים והישראלים במימוש האינטרסים המשותפים. בשולי המפגש, הדליקו השניים נר שמיני של חנוכה.

ראש המוסד דדי ברנע בהדלקת נר שמיני של חנוכה עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג'ייק סאליבן
ראש המוסד דדי ברנע בהדלקת נר שמיני של חנוכה עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג'ייק סאליבן

כזכור, בחדשות 13 נחשף השבוע כי ראש המוסד הציע ביום ראשון לקבינט המלחמה לנסוע לקטר על מנת להתניע עסקת חטופים. החלטתו של נתניהו, בהסכמת חברי קבינט המלחמה, הייתה שלא לאפשר נסיעה כזו בעת הזו ושישראל מוכנה "להקשיב" אך לא להיות היוזמת.

הפרסום עורר זעם בקרב משפחות החטופים, ובמטה המשפחות הביעו "תדהמה מדחיית נסיעתו של ראש המוסד לגבש מתווה שחרור". אלה בן עמי, בתו של החטוף אוהד בן עמי, התראיינה אתמול לחדשות 13 ואמרה: "אני לא יכולה להסביר כמה הכל מבעבע וכמה הכל בוער ועומד להתפוצץ למשמע הדברים האלה. אין לנו זמן לחכות עוד. כמעט בכל יום מתבשרים על עוד חטוף שאינינו בחיים. אנחנו לא יכולים להכיל את זה יותר. למשמע הדברים אתמול כי טל חיימי כבר לא איתנו, ואחר כך שהקבינט מעז לסרב לראש המוסד לנסוע לקטר כדי להתניע מתווה חדש להחזרת החטופים - אלו שני דברים שלא מסתדרים ביחד".

הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: רויטרס
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: רויטרס

אמש נשאל על כך דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, שהשיב: "ישראל תחליט לאן היא נוסעת ולאן לא". רה"מ נתניהו התייחס אמש לדברים ואמר: "אני רוצה להבהיר - השבת חטופינו הוא יעד מרכזי. אנחנו לא מרפים ממנו, ולו לרגע - גם ברגע זה".