בארמון באבו דאבי: החלה פגישת בנט ויורש העצר מוחמד בן זאיד

ראש הממשלה בנט התקבל בארמונו הפרטי של יורש העצר בן זאיד, והשניים צפויים לדון בשיתוף פעולה עתידי ובסוגיות אזוריות. כזכור, אתמול נחת בנט באיחוד האמירויות והתקבל ידי של החוץ עבדאללה בן זאיד

זמן צפייה: 00:53

מפגש היסטורי: ראש הממשלה, נפתלי בנט, התקבל הבוקר (שני) על ידי יורש העצר של איחוד האמירויות, שייח׳ מוחמד בן זאיד, בארמונו הפרטי באבו דאבי. ראש הממשלה אמר מוקדם יותר בריאיון לסוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות כי "כל אזרח בשתי המדינות רואה מדי יום את פירותיהם של הסכמי אברהם". לדבריו "אנחנו דוגלים בדיאלוג בונה ובפתיחות, לכן הידידות בין המדינות צמחה והתפתחה כה מהר".

נפתלי בנט ומוחמד בן זאיד
נפתלי בנט ומוחמד בן זאיד | צילום: חיים צח/ לע''מ

כשנשאל על תפקידם של ההסכמים, אמר בנט כי "הם יצרו תשתית חדשה, עמוקה ויציבה, של יחסים דיפלומטיים, כלכליים ובין-תרבותיים באזור. במסגרתם, לא רק הממשלות מדברות ביניהן ומוצאות דרכים לשתף פעולה לרווחת עמיהן, אלא גם העמים עצמם מדברים ביניהם והופכים לידידים".

בנוגע לשיתוף פעולה עתידי בין המדינות, ענה כי "משלחות משני הצדדים מבקרות בשתי המדינות מדי שבוע. אני צופה שהיחסים בינינו ימשיכו להיות הדוקים וטובים, במיוחד במישור הכלכלי. השותפות והידידות בינינו הן טבעיות. אנו שכנים ובני דודים, כולנו נכדיו של אברהם".

כזכור, ראש הממשלה נחת אמש באיחוד האמירויות והתקבל במשמר כבוד על ידי שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, ברקע דגלי ישראל והאמירויות במתחם קבלת הפנים. "אני מעריך את האירוח החם שלכם. זו קבלת פנים נפלאה. אני מאוד נרגש להיות כאן, בביקור רשמי ראשון של מנהיג ישראלי כאן. אנחנו מצפים לחזק את מערכת היחסים בין המדינות", אמר בנט.

לפני עלייתו למטוס אמר בנט, "הביקור נועד להעמיק את שיתופי הפעולה בין המדינות בכל התחומים. היחסים מצוינים וענפים, ועלינו להמשיך לטפח ולחזק אותם, ולבנות את השלום החם בין שני העמים".

בחודש ספטמבר השנה נפגש ראש הממשלה בנט עם השר לענייני מדינה במשרד החוץ של איחוד האמירויות, ח'ליפה שאהין אלמרר, בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, שם ציינו את יום השנה להסכמי אברהם.