ארדואן השווה את נתניהו להיטלר; רה"מ: "האחרון שיכול להטיף מוסר"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר בנאום באנקרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "אינו שונה מאדולף היטלר", והשווה את הפעולה הישראלית ברצועת עזה לזוועות הנאצים. נתניהו תקף: "ארדואן, שמבצע רצח עם בכורדים ומחזיק שיא עולמי בכליאת עיתונאים שמתנגדים לשלטונו, הוא האחרון שיכול להטיף לנו מוסר"

זמן צפייה: 02:59

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר היום (רביעי) בנאום באנקרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "אינו שונה מאדולף היטלר", והשווה את הפעולה הישראלית ברצועת עזה לזוועות הנאצים במלחמת העולם השנייה. נתניהו תקף: "ארדואן, שמבצע רצח עם בכורדים ומחזיק שיא עולמי בכליאת עיתונאים שמתנגדים לשלטונו, הוא האחרון שיכול להטיף לנו מוסר. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם שנלחם ומחסל את ארגון הטרור המתועב והאכזרי ביותר בעולם - חמאס-דאעש - שביצע פשעים נגד האנושות ושארדואן משבח אותו ומארח את בכיריו".

vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2712232100

שבועות ספורים אחרי תחילת המלחמה, בהפגנת ענק באיסטנבול, יצא ארדואן למפגינים כשהוא עוטה צעיף עם דגל פלסטין. ארדואן אמר להמונים: "חמאס הוא לא ארגון טרור. ישראל היא הכובשת, והיא מבצעת פשעי מלחמה".

בעקבות ההתבטאויות של נשיא טורקיה, הודיע אז שר החוץ אלי כהן: "הנחיתי להחזיר את הנציגים הדיפלומטיים מטורקיה לטובת קיום הערכה מחדש של יחסי ישראל-טורקיה".