נתניהו ימריא לרומא: "אבקש להעביר את השגרירות לי-ם"

אחרי שבחדשות 13 נחשף כי נתניהו, שיטוס היום לאיטליה, יבקש מהממשלה שם להעביר את השגרירות מת"א לירושלים - הוא אישר את הפרסום בריאיון ל"לה רפובליקה": "הגיע הזמן שרומא תכיר בכך שירושלים היא בירת העם היהודי, כפי שעשתה ארה"ב". לוח הזמנים המלא לביקור

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אחרי שאמש (רביעי) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שצפוי להמריא היום לרומא, יבקש מממשלת איטליה להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים - הוא אישר את הדברים בריאיון לעיתון "לה רפובליקה" האיטלקי: "אני מאמין שהגיע הזמן שרומא תכיר בכך שירושלים היא בירת העם היהודי במשך 3,000 שנה, כפי שעשתה ארצות הברית במחווה של ידידות גדולה".

אתמול, כאמור, אחרי סערת איוש תא הטייס, ודווקא ביום שבו המחאה נגד ההפיכה המשטרית צפויה לשבור שיא חדש של שיבושים - דווח בחדשות 13 כי נתניהו יעלה בביקור את הבקשה הישראלית מאיטליה להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. בימים האחרונים נתניהו קיים התייעצויות בנושא עם כמה וכמה גורמים – בין היתר גם עם השגריר לשעבר ברומא דרור אידר.

גורמים מדיניים אישרו בפני חדשות 13 כי הסוגיה הזו תעלה במספר פורומים במהלך הביקור. יש שיאמרו שנתניהו זקוק לאיזשהו הישג מדיני. יצוין כי אף מדינה באירופה לא העלתה את השגרירות שלה לירושלים, ובסיטואציה הנוכחית זה לא יהיה כל כך פשוט. כמו כן, יש להדגיש כי מגעים דומים מתנהלים גם מול הונגריה. לא סתם אלו שתי מדינות שישראל ממקדת בהן את המאמצים בסוגיה הזו.

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בריאיון ל"לה רפובליקה" התייחס נתניהו גם למפגינים שחוששים מחוקי המהפכה המשפטית: "הדמוקרטיה לא בסכנה והיא תתחזק על-ידי הרפורמה. ההיקף של הרפורמה ייקבע בשבועות הקרובים". לדברי ראש הממשלה, "דקמורטיה היא תוצאה של איזון בין רצון העם לבין תוצאות הבחירות. ההגנה על זכויות המיעוט היא יסודית. מאזן הכוחות הזה ב-30 השנה האחרונות נכשל בשל כוחה המכריע של מערכת המשפט.

על בן גביר וסמוטריץ הוא אמר: "הם הצטרפו לליכוד ולא להיפך. מדיניות ביטחון, חוץ והבחירות המשמעותיות בניהול המדינה הן בידיי ובידי הליכוד בראשותי".

לוח הזמנים לביקור נתניהו ברומא:

15:00 - המראה. 17:45 (שעון איטליה) - נחיתה.

18:00 - יציאה למוזיאון יהדות רומא.

19:15 - מפגש עם הנהגת הקהילה היהודית.

19:30 - מפגש עם הקהילה היהודית בבית הכנסת הספרדי במוזיאות יהדות איטליה.

מחר, יום שישי, יקיים ב-10:00 ראש הממשלה נתניהו מפגש עם אנשי עסקים במשרד הכלכלה האיטלקי. ב-12:30 הוא ייצא למשרד ראש הממשלה האיטלקי וייפגש ב-13:45 עם ג'ורג'ה מלוני. לאחר מכן הוא ימסור הצהרה לתקשורת. במוצאי השבת ב-21:30 צפוי נתניהו לשוב לישראל.