לפני ההצבעה בממשלה: בג"ץ ידון בעתירות נגד ההסכם עם לבנון

שופט ביהמ"ש העליון דוד מינץ הקדים את מועד תשובת המדינה, וקבע מועד חדש לדיון בעתירות בבג"ץ נגד אישור ההסכם על הגבול הימי עם לבנון בממשלה לבד, כך שניתן יהיה לדון בעתירות טרם ההצבעה בממשלה

זמן צפייה: 06:12

בג"ץ הודיע היום (חמישי) כי שופט בית המשפט העליון דוד מינץ הקדים את מועד תשובת המדינה, ובג"ץ ידון בעתירות נגד ההסכם עם לבנון עוד לפני ההצבעה עליו בממשלה, שצפויה להיערך בשבועיים הקרובים. ההסכם ודברי ההסבר הובאו אמש בכנסת ויובאו לידיעת כל חברי הכנסת ועתידים להיות מוצגים בועדת חוץ וביטחון. בתום 14 יום יובא ההסכם לאישור הממשלה, בהתאם לתקנון עבודת הממשלה ובליווי היועצת במשפטית באישור התהליך כולו.

לאחר שאמש הממשלה אישרה ברוב גדול את עקרונות ההסכם עם לבנון ואת ההצעה להניח את ההסכם בכנסת, ראש הממשלה יאיר לפיד כינס מסיבת עיתונאים יחד עם שר הביטחון בני גנץ ושרת האנרגיה קארין אלהרר בנושא ההסכם על הגבול הימי מול לבנון, ואמר: "זהו הישג כביר למדינת ישראל, לביטחון ישראל, ולכלכלת ישראל".

ראש הממשלה יאיר לפיד בהצהרה הערב
ראש הממשלה יאיר לפיד בהצהרה אמש

"סירבנו לדרישות האחרונות של ממשלת לבנון שהועלו בשבוע שעבר, והן הוסרו מן הנוסח הסופי", אמר ראש הממשלה בהצהרתו, "ההסכם הוצג היום בפני הקבינט ובפני הממשלה, ושניהם אישרו ברוב גדול את המשך התהליך. אני מודה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולנשיא צרפת עמנואל מקרון על התמיכה, על הגיבוי ועל הסיוע".

לשאלת חדשות 13 על הביקורת מצד האופוזיציה על כך שההסכם לא מובא לאישור בכנסת ענה רה"מ לפיד: "לאור ההתנהגות המופקרת באופוזיציה, החלטנו לא להביא את ההסכם לאישור הכנסת". לפיד הוסיף כי " מי שאחראי על פי החוק על הסכמים בינלאומיים זו הממשלה. מי שאחראי על ביטחון ישראל זה שר הביטחון ואני. לא נתחמק מאחריות שלנו. אנחנו אחראים לתוצאות. כולנו לפני בחירות".

רה''מ לפיד ונשיא לבנון מישל עון על רקע אסדת הגז כריש
רה''מ לפיד ונשיא לבנון מישל עון על רקע אסדת הגז כריש | צילום: חברת אנרגי'אן, רויטרס

"זה לא שהבאנו הסכם לפני הבחירות", הוסיף לפיד, "עבדנו על ההסכם ונכנסו בחירות בהפתעה. לוחות הזמנים התנגשו. לא ננהל את הביטחון של ישראל משיקולים פוליטיים. אנחנו פרוסים ועושים כל מאמץ. מאז קום המדינה אנחנו נאבקים בטרור".