לשכת רה"מ: "אושר המנדט למו"מ בקטר"; דיווח: הפסגה תימשך יומיים

לשכת רה"מ הודיעה כי ראש הממשלה אישר את יציאת המשלחת הישראלית לפסגה בקטר, ואת המנדט לצוות המשא ומתן. מוקדם יותר: נתניהו כינס דיון היערכות עם צוות המו"מ שבו נקבע כי ראש שב"כ רונן בר ואלוף' במיל' ניצן אלון יצטרפו למשלחת - שאותה יוביל ראש המוסד דדי ברנע. בחמאס עדיין טוענים: "לא נגיע"

זמן צפייה: 06:28

לשכת ראש הממשלה הודיעה היום (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את יציאת המשלחת הישראלית מחר לפסגה בקטר שתעסוק בנושא החטופים והפסקת אש בעזה, ואת המנדט לצוות המשא ומתן. לקראת יציאת המשלחת, נתניהו כינס אחר הצהריים דיון היערכות עם צוות המו"מ. במהלך הדיון נקבע כי ראש שב"כ רונן בר ואלוף במיל' ניצן אלון יצטרפו למשלחת - שאותה יוביל ראש המוסד דדי ברנע. במקביל, גורם בלבנון אמר לרשת "אל-ג'זירה" כי הפסגה בדוחא צפויה להימשך יומיים.

בתוך כך, ברקע ההערכה שהאיום האיראני לתקוף את ישראל יקשור את עצמו להצלחה או לכישלון של השיחות - בחמאס, לפי שעה, לא מאשרים את הגעת המשלחת לדוחא. כמו כן, בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר לרשת "אל-ערביה" כי בארגון הטרור "חווים קשיים ועיכובים בתקשורת עם יחיא סינוואר". ברקע הפסגה מחר, חמדאן התעקש: "הדבר לא מהווה חסם במשא ומתן".

הרצוג: "הגיע הזמן לצעדים אמיצים שיביאו את החטופים הביתה"
הרצוג: "הגיע הזמן לצעדים אמיצים שיביאו את החטופים הביתה" | צילום: מעיין טואף / לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפסגה במהלך תפילה לשלום החטופים בבית הכנסת שבמשכן הנשיא, ואמר: "הודעתי פומבית שאתן גיבוי לכל מתווה לשחרור חטופים שיסוכם. אני מקווה מאוד שיתחיל התהליך מחר, ושיהיה משמעותי, דרמטי ופורץ דרך. הגיע הזמן לצעדים אמיצים, לאומץ של מנהיגים, לקבלת החלטות שתביא אותם הביתה. האחיות והאחים שלנו חיים שם, נמצאים שם, האחיות והאחים שלנו צריכים לבוא גם לקבורה משם".

"אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים, זאת אימרה חשובה מאוד במקורותינו", הוסיף הנשיא, "קול דמי אחינו ואחיותנו זועקים אלינו ממעמקי האדמה בעזה - והזעקה הזאת צריכה להדהד מקצה הארץ ועד קצהו"/

האלוף במיל' ניצן אלון
האלוף במיל' ניצן אלון

בנוסף, לאחר הפרסומים הזרים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף תנאים חדשים למתווה לעסקת חטופים לקראת הפסגה, אתמול פורסמו במהדורה המרכזית התנאים שדרש להוסיף נתניהו להסכם: שחרור 33 חטופים חיים מהקטגוריה ההומניטרית; וטו ישראלי לגבי זהות המחבלים שישוחררו, בהם מחבלים עם דם על הידיים, והחלטה ישראלית לגבי אופן החזרה של העזתים לצפון הרצועה. לפי שעה, חמאס לא יוכל וגם לא מעוניין לפעול לפי שלושת התנאים הללו.

ברקע חילוקי הדעות העזים בין רה"מ נתניהו לחברי צוות המו"מ בהם אלוף ניצן אלון, ראש המוסד דדי ברנע וראש שב"כ רונן בר, יועצו המדיני של ראש הממשלה צפוי להצטרף לצוות המשלחת הישראלית במהלך הדיונים בקטר.

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול, גורמים בחמאס אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי בארגון הטרור "לא מסרבים" להגיע לפסגה, אך דורשים מהמתווכות "להגביר את הלחץ על ישראל, כדי שניתן יהיה להתקדם במתווה ביידן".

הגורמים הוסיפו כי לשיטת ארגון הטרור, "המצב הנוכחי אינו מצריך סבב משא ומתן חדש - וכי מה שנדרש כעת מעשית על מנת להתקדם לקראת הסכם הוא קבלת העקרונות שהתנועה הסכימה עליהם לאחרונה, ושישראל דחתה מאז".