ממשל ביידן במסר לישראל: "דרוש שקט בסוגיות הפנימיות"

בצל השיחה של מזכיר המדינה האמריקני בלינקן עם נתניהו על מגעים לנורמליזיציה עם סעודיה, לחדשות 13 נודע כי בכירים אמריקנים ביקשו מעמיתיהם הישראלים: "פעלו לייצר חודשים של שקט עבור קידום מהלכים אזוריים"

זמן צפייה: 01:02

אחרי שמזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח הערב (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשיחה שבה דנו השניים במגעים לנורמליזיציה עם סעודיה, הסוגייה הפלסטינית והאיום האיראני - לחדשות 13 נודע כי בממשל ביידן שלחו מסר לישראל. בכירים אמריקנים אמרו לעמיתיהם הישראלים: "פעלו לייצר חודשים של שקט עבור קידום מהלכים אזוריים". בכירים ישראלים אמרו כי האמריקנים לא ביקשו את עצירת חקיקת חוקי המהפכה המשפטית, אבל הבהירו שיש "לפעול בשקט".

בינתיים, בוושינגטון מצננים את המסקנות על התקדמות במגעים מול סעודיה. היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר הערב: "השיחות של בלינקן עם נתניהו ואבו מאזן לא בהכרח מבשרות על פריצת דרך לנורמליזציה. אנו בודקים האם המאמצים לנורמליזציה אכן אפשריים". בתוך כך, כפי שפורסם בחדשות 13, משלחת פלסטינית בכירה נמצאת כעת בסעודיה לדון על התמורות הישראליות.

לפי דובר הבית הלבן, מת'יו מילר, בשיחה עם אבו מאזן הביע בלינקן "דאגה מהאלימות המתמשכת בגדה המערבית". לדבריו, מזכיר המדינה ציין כי ארה"ב תומכת בצעדים שישפרו את איכות החיים של הפלסטינים. בנוסף, הם "דנו בפתרון שתי המדינות".