ארדואן: בנט עשוי לבקר בטורקיה

כשבועיים לאחר ביקורו ההיסטורי של הנשיא הרצוג במדינה והפסגה שקיים עם נשיא טורקיה, האחרון הודיע היום כי ייתכן שרה"מ בנט יבקר במדינה. ארדואן: "דרך חדשה ביחסים הבילטרליים בין המדינות, ייתכן שיתוף פעולה בנושא הגז הטבעי"

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, התייחס היום (שישי) לאפשרות שראש הממשלה נפתלי בנט יבקר במדינה ואמר כי הוא אכן עשוי לבקר בטורקיה. "דרך חדשה ביחסים הבילטרליים בין שתי המדינות", אמר ארדואן והוסיף: "ייתכן שיתוף פעולה בנושא הגז הטבעי עם ישראל".

כזכור, לפני כשבועיים הנשיא יצחק הרצוג ערך ביקור היסטורי בטורקיה וקיים פסגה על הנשיא ארדואן באנקרה. לאחר הפגישה עימו, מסר הרצוג לכתבים כי הנשיא הטורקי היה פתוח לדיאלוג אמיתי. "התהליך שהתחלנו בביקור הזה ייבחן במעשים בשטח", אמר הרצוג, "וגם דיברנו על האפשרות של כינון מנגנון למניעת משברים או התמודדות עם משברים שיכולים לקרות".

Whatsapp Image 2022 03 09 At 1
טקס קבלת הפנים לנשיא הרצוג בטורקיה | צילום: חיים צח/לע''מ

"ביקורי בטורקיה היה ביקור חשוב בעל מטענים סמליים חשובים להיסטוריה בין שתי המדינות ובין שני העמים, שידעה עליות ומורדות ובשנים האחרונות סבלה מאתגרים ומרגעים לא פשוטים", פתח הנשיא את דבריו, "אני נכנסתי לתהליך הזה בצורה מפוקחת, בתיאום מלא עם ממשלת ישראל, המועצה לביטחון לאומי וגורמים נוספים".

כידוע, לטורקיה קיים אינטרס כלכלי גדול בישראל, כאשר המנהיג הטורקי חושש מהברית שלנו עם יוון וקפריסין, מכייוון שהוא רוצה לקחת חלק בהקמת צינור גז לאירופה דרך קפריסין ויוון או דרך טורקיה ואף למצוא גז טבעי באזורו.