הוחלט סופית: ישראל לא תקבל מארה"ב עד סוף השנה סיוע כספי לכיפת ברזל

סנטור רפובליקני גורם לעיכוב בסיוע בפעם הרביעית, בשל סירובו להקצות לישראל כספים החורגים מהתקציב המקורי. ייתכן כי בפברואר 2022 יינתן אישור בכל זאת, כחלק מתקציב ההשלמות

זמן צפייה: 01:19

עיכוב נוסף בסיוע האמריקני: בסנאט בארצות הברית נקבע היום (חמישי) באופן רשמי כי ישראל לא תקבל עד סוף השנה את הסיוע הכספי שהובטח לה עבור כיפת ברזל.

הסנטור האמריקני ראנד פול, הביא לעיכוב הסיוע בפעם הרביעית - זאת לאחר הצבעה חוזרת שהתקיימה בנושא. הסיבה לכך נובעת מהתנגדותו להקצאת כספים נוספת, מעבר לתקציב שהוגדר עבור ישראל. עם זאת, הסנטור הביע עניין בהעברת כספים שיועדו לאפגניסטן - לטובת סיוע ישראלי.

יש לציין כי בפברואר 2022 ייתכן אישור מחודש של הסיוע האמריקני לצרכי הביטחון הישראלי, זאת במסגרת תקציב ההשלמות שמתקיים בארצות הברית בזמן זה.

כזכור, רק לפני שלושה חודשים ההצעה המעודכנת לאישור תקציב עבור טילים מיירטים למערך כיפת ברזל אושרה, ברוב מוחלט של חברי בית הנבחרים האמריקני, לאחר שבתחילת אותו השבוע מנעו חברים מהאגף הפרוגרסיבי של המפלגה את אישור הסיוע כחלק מהתקציב הכולל של ארצות הברית.

ההצעה שהוגשה כללה מימון בסך 500 מיליון דולר, כחלק מתקציב שנתי של כמיליארד דולר שהקציב הממשל האמריקני עבור חימוש למערכת ההגנה נגד טילים. המימון הוא כחלק ממזכר הבנות בין ארצות הברית וישראל, שבמסגרתו התחייבו האמריקנים להעניק סיוע נוסף לחידוש מלאי הטילים של מערכת כיפת ברזל לאחר תקופות של לחימה.

מנהיג הרוב בבית הנבחרים, סטני הויר, שהגיש את הצעת החוק העצמאית, אמר: "אנחנו הולכים לממן את כיפת ברזל. לצערי יש אנשים שלא יתמכו בזה אבל הרוב של האמריקנים תומך בזכות של אומות לביטחון. היום אנחנו ממשיכים בהתחייבות שלנו, תמיכה בישראל היא מסורת ותמיד הייתה. העם היהודי צריך לחיות בארצו בשלום ובביטחון . אנחנו תומכים בזכות של ישראל להגן על עצמה מפני טרור".