לאחר העיכוב: התקדמות לקראת הגעת משלוח הנשק האמריקני לישראל

פרסום ראשון: התקדמות משמעותית נרשמה לאחרונה בדרך להשגת הסמכות עם ממשל ביידן - שיאפשרו את הגעת משלוח הנשק האמריקני שעוכב עד עתה. ישראל צפויה להתחייב, במסמך רשמי, כי לא תעשה שימוש בפצצות מסוימות שיסופקו לה באזורים מאוכלסים. גורם ישראלי: "מנסים יחד עם האמריקנים למצוא את הדרך לרדת מהעץ שהם עלו עליו"

זמן צפייה: 01:14

פרסום ראשון: שבועות לאחר שהודיע ממשל ביידן בפומבי על עיכוב משלוח נשק לישראל, חלה התקדמות משמעותית לקראת הסכמות עם ארצות הברית, שיאפשרו את הגעת המשלוח שעוכב לישראל, בזמן הקרוב. כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

במסגרת הסיכומים המתגבשים בין וושינגטון לירושלים, ישראל תאלץ להתחייב בפני הממשל כי היא לא תפעל עם פצצות מסוימות שיסופקו לה באזורים מאוכלסים, לרבות אזורים מאוכלסים ברפיח.

בנוסף, ישראל תסכים כי ההתחייבות מטעמה תעוגן במסמך רשמי, שכנראה ייחתם גם על-ידי שר הביטחון יואב גלנט. המנגנון הסופי שיאפשר את חידוש המשלוח טרם נקבע - אך הכוונה הנה להגיע להסכמות לקראת ביקור מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שיגיע מחר לארץ. הסוגיה הזו תעלה במסגרת הביקור.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בישראל, הערב
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נוחת בישראל בוחדש אפריל | צילום: רויטרס

בכיר ישראלי המעורה בפרטים אמר לחדשות 13: "אנחנו מנסים יחד עם האמריקנים למצוא את הדרך לרדת מהעץ שהם עלו עליו - כאשר הודיעו פומבית על עיכוב המשלוח".  על כל פנים, בישראל זקוקים להגעת משלוח הנשק בהקדם, לנוכח האתגרים הביטחוניים בשלל החזיתות.