ארה"ב קוראת שוב לחקירת מות העיתונאית, השגריר הישראלי תוקף: "מסקנות שגויות"

מחלקת המדינה של ארה"ב מבקשת שוב לחקור את הירי ממנו נהרגה שירין אבו עאקלה, לצד מכתב הקונגרס שקרא להתערבות של ה-FBI בחקירה. שגריר ישראל בארה"ב, מיכאל הרצוג, כתב בתגובה: "המכתב מתעלם מההקשר של האירועים שהובילו למות העיתונאית"

1uyqyb

מחלקת המדינה של ארצות הברית קראה אמש (שישי) שוב לחקירה "יסודית ושקופה" על מותה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה בג'נין לפני עשרה ימים. במקביל, השגריר הישראלי בארה"ב, מיכאל הרצוג, שיגר מכתב תגובה למכתב הקונגרס שפורסם הלילה, אשר קרא ל-FBI ולמחלקת המדינה לחקור את מותה של אבו עאקלה, בו כתב: "מכתב זה אינו מציע ייצוג הוגן של המקרה, מתעלם מהקשר חשוב של האירועים שהובילו למותה הטראגי של גברת אבו עאקלה ומגיע למסקנות שגויות".

"ישראל נלחמת בגל קטלני של פיגועי טרור פלסטינים בעריה, שגבה 19 חיים חפים מפשע בשבועות האחרונים", הוסיף השגריר הרצוג, "רבות מהתקיפות הקטלניות הללו מקורן בג'נין שבצפון הגדה המערבית, הרשות הפלסטינית איבדה את השליטה הביטחונית האפקטיבית על העיר".

הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה
הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס

"המכתב מתעלם מהעובדה שישראל קראה מלכתחילה לחקירה ישראלית-פלסטינית משותפת, ללא משוא פנים, עם ארה"ב בתפקיד משקיפה", כתב הרצוג, "קריאתנו נדחתה על הסף על ידי הרשות הפלסטינית, שמשתמשת בציניות במותה של הגברת אבו עאקלה כדי להניע מסע תעמולה אנטי-ישראלי. חוסר ההכרה בקריאה של ישראל לחקירה נותן מקום לרושם השגוי שישראל מתנגדת לחקירה אמיתית, בעוד שהאינטרס העיקרי שלנו הוא למצוא את האמת".

"עד היום, הרשות הפלסטינית סירבה לתת לישראל גישה לכדור שהרג את אבו עאקלה, מה שלא מאפשר לבצע בדיקה בליסטית שתקבע אם הכדור נורה מנשק צה"ל - רק צה"ל יכול לבצע חקירה כזו. אלה שהיו זריזים ונלהבים להאשים את ישראל מבלי לדעת את כל העובדות, תוך כדי שפטרו את הצד הפלסטיני מאותה רמת ביקורת, חטאו במשוא פנים", סיכם השגריר.

אבו מאזן בטקס הממלכתי לזכרה של שירין אבו עאקלה
אבו מאזן בטקס הממלכתי לזכרה של שירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס