3 שנים לאחר ההבטחה לפוטין: רה"מ יכריע בסוגיית חצר אלכסנדר

בעת שחרור נעמה יששכר מהכלא הרוסי, נתניהו הבטיח להעביר לרוסיה את הבעלות על חצר אלכסנדר שבירושלים. כעת, יותר משלוש שנים לאחר ההבטחה, התכנס לראשונה צוות שרים שבחן את הסוגיה - וימליץ לראש הממשלה כיצד להכריע

זמן צפייה: 01:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל היום (ראשון) בהליך רשמי לקראת הכרעה בעניין חצר אלכסנדר שבירושלים - שהבטיח לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני למעלה משלוש שנים. ההבטחה ניתנה בעת שחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי, וכעת תוכרע.

במסגרת ההליך, שר החוץ אלי כהן כינס היום דיון של צוות שרים בסוגיה - שימליצו לנתניהו כיצד לפעול בסוגייה. זאת, לאחר שבית המשפט קבע בעבר שההחלטה אם להעביר את הבעלות על הנכס היא באחריותו.  גורם מדיני בסביבת נתניהו אמר לחדשות 13 שההליך לא יהיה ארוך, ונתניהו יקבל את הכרעה בקרוב. בתום הדיון היום סוכם כי יחלו בסבב פגישות עם גורמים מטעם מוסקבה.

Whatsapp Image 2023 05 21 At 2
כנסיית אלכסנדר נבסקי בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

יש להכניס את האירוע להקשר - ישראל נמצאת בסיטואציה מדינית מאוד רגישה מול רוסיה. גורם מדיני אמר לחדשות 13 בהקשר הזה כי אם רוסיה לא תקבל את מבוקשה האירוע הזה עשוי להפוך לתקרית דיפלומטית. בעבר פוטין הבהיר כבר כמה פעמים, כולל בחודשים האחרונים, כמה הדרישה הזו - לקבל לידיו את בעלות החצר הזו בירושלים - היא מהותית.

Whatsapp Image 2023 05 21 At 2
כנסיית אלכסנדר נבסקי בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90