מגישה מצרית התעמתה עם חאלד משעל: "פגעתם באזרחים ישראליים"

בכיר חמאס התראיין לרשת הטלוויזיה הסעודית "אל ערביה" ונאלץ להתמודד עם מגישה אמיצה שעימתה אותו בשאלות קשות. במהלך הראיון הטיחה בו המגישה: "העולם ראה פגיעה באזרחים ישראליים, ומשווה את חמאס לדאעש". הוא מצידו השיב: "ישראל תהרוג אותנו בין אם נתנגד ובין אם לא"

זמן צפייה: 03:10

בכיר ארגון הטרור חמאס חאלד משעל התראיין אמש (חמישי) לרשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה", מול מגישה אמיצה שעימתה אותו בשאלות קשות במיוחד. במהלך הראיון הטיחה בו המגישה: "אתה טוען שההתנגדות לגיטימית בעיניכם, אבל מה שראה העולם המערבי במסכי הטלוויזיה שלו היה פגיעה של תנועת חמאס באזרחים ישראלים. העולם משווה את התנועה שאתה אחראי בין היתר על תדמיתה - לדאעש". משעל, ששימש כיושב ראש הלשכה המדינית של הארגון בשנים 2017-1996 השיב: "ישראל תהרוג אותנו בין אם נתנגד ובין אם לא".

משעל אמר בריאיון כי כי "חמאס מחזיקה בשבי מספיק חיילי צה"ל באמצעותם ניתן לנהל משא ומתן על שחרור האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל" וכי "מתקפת הפתע על ישראל הייתה מהלך מחושב שחמאס מודע לחלוטין לתוצאותיו".

הוא התייחס לפגיעה באזרחים פלסטינים ברצועת עזה כשאמר כי "חמאס והזרוע הצבאית שלו ממקדים את ההתנגדות בכוחות הכיבוש ובחיילים, אבל בכל המלחמות נפגעים אזרחים". בנוסף, הוא נמנע מלקחת אחריות על פגיעת הטיל של הג'יהאד האיסלאמי בבית החולים בדרום הרצועה ואמר: "אנו לא מכוונים על אזרחים בכוונה, למרות שהנשק שלנו לא מתקדם מספיק, בעוד שלישראל יש נשק אמריקאי".

חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדמשק
חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדמשק | צילום: רויטרס

משעל התייחס גם לתמיכה של מדינות ערב בלחימה ואמר כי "חיזבאללה ואיראן מספקים לנו תמיכה בנשק, ניסיון וטכנולוגיה בקרב הזה. אנו מרוצים מתמיכת מדינות ערב ועמידתם לצידנו, אבל דורשים מהם עוד". הוא אף תקף את ממשל ביידן והאשים אותו בחוסר אנושיות ומוסר בשל העובדה כי "הם לא רואים את בתי החולים והמסגדים שנפגעו ואת פשעי המלחמה של הצבא הציוני על אדמת עזה".