נתניהו: "מתווה ביידן נכפה עליי"; גורמי ביטחון: "מציב תנאים"

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים את ראשי מערכת הביטחון בכך שהם "כפו עליו" את מתווה ביידן. בכיר ביטחוני אמר לחדשות 13 כי "מצב העסקה עגום". הוא הוסיף כי ראש הממשלה "מכניס תנאים שלא יעברו את חמאס", כגון נוכחות במסדרון למניעת חזרת חמושים

זמן צפייה: 02:07

קשיים וחילופי האשמות בעניין עסקת החטופים: במהדורה המרכזית פורסם הערב (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים את ראשי מערכת הביטחון ואמר להם: "כפיתם עליי את מתווה ביידן".

בכיר ביטחוני אמר לחדשות 13 כי "מצב העסקה עגום". הוא הוסיף כי ראש הממשלה "מכניס תנאים שלא יעברו את חמאס". אחד מהם, לדברי הבכיר, הוא נוכחות במסדרון למניעת חזרת חמושים.

רה"מ בנימין נתניהו בכנסת
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי כי בכירים בצה"ל, שב"כ והמוסד מזהירים כי העימות האישי והפוליטי בין נתניהו לגלנט פוגע בניהול המלחמה. לפי גורמים במערכת הביטחון, נתניהו וגלנט לא משוחחים ביניהם שלא במסגרת דיונים רשמיים. אחד הגורמים אמר: "הקרע בין נתניהו לגלנט הופך את צה"ל, שב"כ והמוסד למתווכים בזמן מלחמה. מערכת היחסים ביניהם מעכבת את השגת המטרות".

גורם אחר אמר לחדשות 13 כי אחת הסיבות שישראל לא הגיעה להכרעה בסוגיית "היום שאחרי" נעוצה בכך שנתניהו "לא יסכים" לקבל את התוכנית שהציג גלנט, חרף העובדה שהמתווה של האחרון לא רחוק מזה של ראש הממשלה. גורם ביטחוני נוסף הדגיש כי "זמן ממושך לא התקיימה פגישה משולשת של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל".

רה"מ נתניהו והשר גלנט בכנסת
רה"מ נתניהו והשר גלנט בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה לפרסום אתמול במהדורה המרכזית: "ראש הממשלה, שר הביטחון ושרי הקבינט פועלים יחד להשגת כל מטרות המלחמה: שחרור החטופים, חיסול החמאס ומניעת איום עתידי מעזה על ישראל". מלשכת גלנט נמסר: "ראש הממשלה ושר הביטחון פועלים יחד להשגת מטרות המלחמה ומקיימים פגישות בפורומים הרלוונטיים לפי העניין".