יורש העצר הסעודי: "המגעים לנורמליזציה מסכנים את חיי"

לפי גורמים שצוטטו ב"פוליטיקו" האמריקני, מוחמד בן סלמאן אמר לחברי קונגרס כי הוא "מעמיד את חייו בסכנה בשל ניהול המגעים עם ארה"ב וישראל". בצל הזעם וההסתה בעולם הערבי נגד ישראל מאז פרוץ המלחמה בעזה, הוא טען: "כל עסקה כזו חייבת לכלול מסלול אמיתי למדינה פלסטינית"

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן אאל סעוד, טוען כי המגעים לנורמליזציה עם ישראל "מסכנים את חייו" - כך דווח היום (רביעי) ב"פוליטיקו" מפי גורם רשמי אמריקני, ושני מקורות נוספים המעורים בפרטים.

לפי הדיווח, בן סלמאן אמר לחברי קונגרס אמריקנים כי הוא "מעמיד את חייו בסכנה בכך שהוא מנהל מגעים עם ארה"ב וישראל הכוללים הגעה להסכם נורמליזציה". עוד טען יורש העצר הסעודי כי "כל עסקה כזו חייבת לכלול מסלול אמיתי למדינה פלסטינית", בצל הזעם וההסתה בעולם הערבי נגד ישראל מאז פרוץ המלחמה בעזה.

סעודיה, ג'ו ביידן, מוחמד בן סלמאן, בנימין נתניהו
ג'ו ביידן, מוחמד בן סלמאן, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

למרות הסיכונים הכרוכים בכך, ההערכות הן שבן סלמאן עדיין נחוש להגיע להסכם עם ארה"ב וישראל עקב "חשיבות מכרעת של העסקה לעתידה של סעודיה". יחד עם זאת, בישראל טרם הסכימו לכלול בנורמליזציה דרך למדינה פלסטינית.

קווי המתאר הרחבים של ההסכם המתפתח כוללים, לפי הדיווחים, התחייבויות מרובות של ארה"ב לסעודים, כולל ערבויות ביטחוניות, סיוע בתוכנית גרעין אזרחית והשקעה כלכלית בתחומים כמו טכנולוגיה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: סוכנות הידיעות הרשמית של סעודיה

בתמורה לכך, סעודיה תסכים להגביל את עסקיה עם סין - ותקים קשרים דיפלומטיים ואחרים עם ישראל. מהלך מסוג זה, אם ייצא לפועל, טומן בחובו השלכות מרחיקות לכת עבור ישראל, עקב חשיבותה של סעודיה בעולם המוסלמי.