אבו מאזן על העברת השגרירות: "מסכן את האפשרות לשלום"

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס לאפשרות שממשל ארצות הברית החדש יעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים

"אפשר להגיע להסכם שלום"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס היום (שישי) לאפשרות שארצות הברית תעביר את השגרירות שלה בישראל מתל אביב לירושלים, ואמר כי הדבר "מסכן את האפשרות לשלום".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במהלך פגישה עם פעילים סמוך לבית לחם טען כי המהלך לא יתרחש משום שהאמריקנים רוצים ליישם את תהליך השלום. אם זה אכן יקרה, אמר אבו מאזן, "תהליך השלום יהיה בצרות שלא בטוח שיוכל לצאת מהן".

אבו מאזן אף הדגיש כי הדיבורים על העברת השגרירות הם תוקפניים. הוא הוסיף כי לא יקבל כל אמירה מצד הנשיא הנבחר של ארה"ב דונלד טראמפ שתנסה לשנות את הסטטוס קוו בירושלים.

"ניתן להגיע להסכמות"

בשבוע שעבר, אחרי הנאום של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי בו הציג את העקרונות להשגת הסדר בין ישראל לפלסטינים, ואחרי התשובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר אבו מאזן כי "ניתן להשיג הסכם שלום".

השגרירות תועבר לירושלים?
השגרירות תועבר לירושלים? | צילום: (רויטרס)

דוברו של אבו מאזן אמר כי "על כל נושאי הליבה ניתן להגיע להסכמות כדי להגיע לשלום צודק". עוד קודם לכן הבהיר אבו מאזן כי יהיה מוכן לפתוח בשיחות שלום אם תיפסק הבנייה בהתנחלויות.

קרי הציג הערב את "חזון השלום של וושינגטון" בנאום פרידה מיוחד, שבועות לפני שיוחלף. בנאומו קרי התייחס לקיפאון המדיני בין ישראל והפלסטינים וכן לדרכים שבהן, לפי הממשל הנוכחי, יש לפתור את הסכסוך במזרח התיכון, וכן לסיבה שבגינה ארצות הברית לא הטילה וטו על ההחלטה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם.